ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5031 Sağlık Kurumlarında Kalite ve Akreditasyon Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenci;
1- Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlayabilecek
2- Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırabilecek
3- Kalite ölçme yaklaşımlarını açıklayabilecek
4- Kalite iyileştirme modellerini, stratejik kalite yönetimini ve klinik rehberleri anlayabilecek
5- Hastanedeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Sağlık hizmetlerinde temel kalite kavramları
Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi
Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi
Kalite iyileştirme araçları
Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi
Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri
Kalite için liderlik
Kalite iyileştirme modelleri
Stratejik kalite yönetimi
Hasta güvenliği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) * Sağlık hizmetlerinde temel kalite kavramları * Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi
3) Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme / toplam kalite yönetimi
4) Veri toplama
5) Kalite iyileştirme araçları
6) Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi
7) Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri
8) Kalite için liderlik
9) Kalite iyileştirme modelleri
10) Stratejik kalite yönetimi
11) Klinik rehberler
12) Hasta güvenliği
13) Hasta güvenliği
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Donald M. Berwick, A. Blanton Godfrey, and Jane Roessner. Curing Health Care. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1990 Ellen J. Gaucher, Richard J. Coffey. Total Quality in Healthcare. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1993

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı