ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5031 | Sağlık Kurumlarında Kalite ve Akreditasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalitenin ne olduğunu, nasıl ölçülebileceğini ve nasıl iyileştirilebileceğini bilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda öğrenci; 1- Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlayabilecek 2- Hastanelerde kullanılabilecek farklı kalite yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırabilecek 3- Kalite ölçme yaklaşımlarını açıklayabilecek 4- Kalite iyileştirme modellerini, stratejik kalite yönetimini ve klinik rehberleri anlayabilecek 5- Hastanedeki bir kalite sorununu inceleyerek çözüm önerisi geliştirebilecektir. |
Sağlık hizmetlerinde temel kalite kavramları Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme/toplam kalite yönetimi Kalite iyileştirme araçları Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri Kalite için liderlik Kalite iyileştirme modelleri Stratejik kalite yönetimi Hasta güvenliği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | * Sağlık hizmetlerinde temel kalite kavramları * Sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirmenin tarihçesi | ||
3) | Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme / toplam kalite yönetimi | ||
4) | Veri toplama | ||
5) | Kalite iyileştirme araçları | ||
6) | Hasta deneyiminin ölçülmesi ve iyileştirilmesi | ||
7) | Sağlık hizmetlerinde kalite göstergeleri | ||
8) | Kalite için liderlik | ||
9) | Kalite iyileştirme modelleri | ||
10) | Stratejik kalite yönetimi | ||
11) | Klinik rehberler | ||
12) | Hasta güvenliği | ||
13) | Hasta güvenliği | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Donald M. Berwick, A. Blanton Godfrey, and Jane Roessner. Curing Health Care. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1990 Ellen J. Gaucher, Richard J. Coffey. Total Quality in Healthcare. Jossey-Bass Inc., Publishers, San Francisco, California, 1993 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |