ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5027 | Acil Cerrahi Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrenciye acil cerrahi yaklaşım gerektiren durumlarda her yaş grubunda birey ve ailenin acil tanılanması, tedavisinin uygulanması, bakımı ve izlenmesinde temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Acil kavramı, önemini, acil ünitelerinin özelliklerini söyler. 2. Primer, sekonder ve adli değerlendirmeyi yapar. 3. Temel yaşam desteği sağlar 4. Acilden hasta naklini yapar. 5. Travmatik acilleri değerlendirir ve ilk girişimleri yapar |
Acil değerlendirme, temel yaşam desteği ve travma acilleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | * Acil kavramı ve önemi * Acil ünitelerinin özellikleri | ||
3) | Acilde adli değerlendirme | ||
4) | * Triyaj * Primer değerlendirme * Sekonder değerlendirme: Baştan-ayağa değerlendirme | ||
5) | Temel yaşam desteği | ||
6) | * Hasta ve yaralıların güvenli taşınması ve taşıma teknikleri | ||
7) | * Acil arabasının hazırlanması ve kontrolü * Acil hemşireliğinde dokümantasyon | ||
8) | * Hastaların kurumlar arası, kurum içi ve eve/bakım evine güvenli transportu * Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama | ||
9) | Acil hastasının izlem parametreleri ve değerleri | ||
10) | Travma acilleri | ||
11) | Travma acilleri | ||
12) | Travma Acilleri | ||
13) | Travma Acilleri | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Eti Aslan F, Olgun N. (2014) Erişkinlerde Acil Bakım Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 3. Emergiency Nurses Association. (2012). Sheehy’s Emergency Nursing: Principle and Practice 6th Ed. Philadelphia, Elsevier 4. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011). Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier 5. Proehl JA. (2009) Emergiency Nursing Procedures 4th Ed. USA, Elsevier 6. Woods SL. (2010). Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1st Ed. Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins. 7. Downing P. (2009). Emergencies in General Adult Nursing 1st Ed.England, Oxford. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |