ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5027 Acil Cerrahi Hemşireliği Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Öğrenciye acil cerrahi yaklaşım gerektiren durumlarda her yaş grubunda birey ve ailenin acil tanılanması, tedavisinin uygulanması, bakımı ve izlenmesinde temel bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Acil kavramı, önemini, acil ünitelerinin özelliklerini söyler.
2. Primer, sekonder ve adli değerlendirmeyi yapar.
3. Temel yaşam desteği sağlar
4. Acilden hasta naklini yapar.
5. Travmatik acilleri değerlendirir ve ilk girişimleri yapar

Dersin İçeriği

Acil değerlendirme, temel yaşam desteği ve travma acilleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) * Acil kavramı ve önemi * Acil ünitelerinin özellikleri
3) Acilde adli değerlendirme
4) * Triyaj * Primer değerlendirme * Sekonder değerlendirme: Baştan-ayağa değerlendirme
5) Temel yaşam desteği
6) * Hasta ve yaralıların güvenli taşınması ve taşıma teknikleri
7) * Acil arabasının hazırlanması ve kontrolü * Acil hemşireliğinde dokümantasyon
8) * Hastaların kurumlar arası, kurum içi ve eve/bakım evine güvenli transportu * Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama
9) Acil hastasının izlem parametreleri ve değerleri
10) Travma acilleri
11) Travma acilleri
12) Travma Acilleri
13) Travma Acilleri
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Eti Aslan F, Olgun N. (2014) Erişkinlerde Acil Bakım Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F. (2014). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi. 3. Emergiency Nurses Association. (2012). Sheehy’s Emergency Nursing: Principle and Practice 6th Ed. Philadelphia, Elsevier 4. Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011). Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier 5. Proehl JA. (2009) Emergiency Nursing Procedures 4th Ed. USA, Elsevier 6. Woods SL. (2010). Medical Surgical Nursing: A Pathophysiological Approach 1st Ed. Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins. 7. Downing P. (2009). Emergencies in General Adult Nursing 1st Ed.England, Oxford.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı