ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5017 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Güz 3 8 7 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği'nde yer alan temel kavramlardan; pediatri hemşireliği, aile, bağışıklama, beslenme, Türk çocuklarının durumu, Türkiye'de çocuğun yeri - değeri konuları tartışılarak, öğrencide ülke gerçekleri ışığında çocuk bakımında bütüncül anlayışın gelişmesi amaçlanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği nde yer alan temel kavramları kavrama
2) Dünyada ve Türkiye deki çocuk sağlığı durumunu değerlendirebilme
3) Çocuğa verilen sağlık hizmetlerini değerlendirebilme/eleştirel gözle bakabilme
4) Çocuğa ve ailesine bütüncül bakım anlayışı ile bakım verebilme

Dersin İçeriği

Çocuk sağlığı ile ilgili önemli konular.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Pediatri Hemşireliği Pediatrik Tanılama
3) *Pediatri Hemşireliği ve Yasal ve Etik Konular *Aile ve Aile Merkezli Bakım
4) *Beslenme (0-3 yaş + Anne sütü) *Beslenme (3-18 yaş) *Bağışıklama
5) Çocuk Suistimali ve İhmali
6) Çocuk Hemşireliğine Kültürel Yaklaşım
7) Sinir Sistemi sorunu olan çocuğa yaklaşım
8) *GÜS sorunu olan çocuğa yaklaşım *GİS sorunu olan çocuğa yaklaşım
9) Kardiyovasküler sistem sorunu olan çocuğa yaklaşım
10) Endokrin Sorunu Olan Çocuğa Yaklaşım
11) Hematolojik Sistem Sorunu Olan Çocuğa Yaklaşım
12) Onkolojik sorunu olan çocuğa yaklaşım
13) Ağrı Yönetimi
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Neyzi, O., Uzel, N (1984). Pediatride Uygulamalar, Acil Durumlar, İstanbul. 2. Ekşi, A., Ben Hasta Değilim, Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1999. 3. Behrman, R., Kliegmen, R., Çev. Ed: Tuzcu, M.(1996) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4. Neyzi, O., Ertuğrul,T., (2002), Pediatri, Cilt:1, 2.Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 5. Çavuşoğlu,H.,(2002), Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt: 1 ve 2, Genişletilmiş 7.Baskı, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti., Ankara. 6. Okumuş, N., Selçukbiricik, S. (2000), Pediatri , 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 7. Cantez, T., (2003), Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. 8. Cura, A. , (1999), Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, E.Ç.V Yayınları, İzmir. 9. Kavaklı A, Pek H., Bahçecik N (1998).Çocuk Hastalıkları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı