ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5017 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | Güz | 3 | 8 | 7 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği'nde yer alan temel kavramlardan; pediatri hemşireliği, aile, bağışıklama, beslenme, Türk çocuklarının durumu, Türkiye'de çocuğun yeri - değeri konuları tartışılarak, öğrencide ülke gerçekleri ışığında çocuk bakımında bütüncül anlayışın gelişmesi amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları hemşireliği nde yer alan temel kavramları kavrama 2) Dünyada ve Türkiye deki çocuk sağlığı durumunu değerlendirebilme 3) Çocuğa verilen sağlık hizmetlerini değerlendirebilme/eleştirel gözle bakabilme 4) Çocuğa ve ailesine bütüncül bakım anlayışı ile bakım verebilme |
Çocuk sağlığı ile ilgili önemli konular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Pediatri Hemşireliği Pediatrik Tanılama | ||
3) | *Pediatri Hemşireliği ve Yasal ve Etik Konular *Aile ve Aile Merkezli Bakım | ||
4) | *Beslenme (0-3 yaş + Anne sütü) *Beslenme (3-18 yaş) *Bağışıklama | ||
5) | Çocuk Suistimali ve İhmali | ||
6) | Çocuk Hemşireliğine Kültürel Yaklaşım | ||
7) | Sinir Sistemi sorunu olan çocuğa yaklaşım | ||
8) | *GÜS sorunu olan çocuğa yaklaşım *GİS sorunu olan çocuğa yaklaşım | ||
9) | Kardiyovasküler sistem sorunu olan çocuğa yaklaşım | ||
10) | Endokrin Sorunu Olan Çocuğa Yaklaşım | ||
11) | Hematolojik Sistem Sorunu Olan Çocuğa Yaklaşım | ||
12) | Onkolojik sorunu olan çocuğa yaklaşım | ||
13) | Ağrı Yönetimi | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Neyzi, O., Uzel, N (1984). Pediatride Uygulamalar, Acil Durumlar, İstanbul. 2. Ekşi, A., Ben Hasta Değilim, Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarının Psikososyal Yönü, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 1999. 3. Behrman, R., Kliegmen, R., Çev. Ed: Tuzcu, M.(1996) Nelson Essentials of Pediatrics, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4. Neyzi, O., Ertuğrul,T., (2002), Pediatri, Cilt:1, 2.Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 5. Çavuşoğlu,H.,(2002), Çocuk Sağlığı Hemşireliği, Cilt: 1 ve 2, Genişletilmiş 7.Baskı, Sistem Ofset Basım Yayın San. Tic. Ltd. Şti., Ankara. 6. Okumuş, N., Selçukbiricik, S. (2000), Pediatri , 1. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 7. Cantez, T., (2003), Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. 8. Cura, A. , (1999), Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, E.Ç.V Yayınları, İzmir. 9. Kavaklı A, Pek H., Bahçecik N (1998).Çocuk Hastalıkları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |