ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5013 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği | Güz | 3 | 8 | 7 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bütüncül sağlık bakım hizmetleri doğrultusunda cerrahi hastalıklara ilişkin temel kavram ve ilkeleri, cerrahi hastasının cerrahi süreçteki bakımını kanıta dayalı olarak planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme becerisini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Cerrahi hemşireliğindeki temel kavramları tartışır 2 Cerrahi alan enfeksiyonlarını ve hasta güvenliğini tartışır. Cerrahi alan enfeksiyonlarının korunmasında yeni hizmet tasarımının önemini kavrar. 3 Cerrahi hastasında sıvı-elektrolit dengesi ile ilgili hasta bakım ilkelerini açıklar. 4 Ameliyat öncesi ve ameliyat sonrası etkin hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda tartışır. 5 Ameliyat sonrası komplikasyon yönetiminde hemşirenin sorumluluğunu açıklar. 6 Cerrahi hastasında etkili ağrı kontrol yöntemlerini ve stoma bakımını öğrenerek bakım girişimleri geliştirir. 7 Cerrahi hasta bakımına yönelik yeni ürün ve hizmet tasarımın önemini kavrar. |
Cerrahide temal kavramlar, asepsi, enfeksiyon, sıvı ve elektrolit dengesi, yara bakımı, cerrahi süreç, cerrahide kanıta dayalı uygulamalar, hasta güvenliğini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | * Sağlık ve Hastalık * Hemostazis * Cerrahi Hastasında Stres * Cerrahi Hemşireliğinin Tarihçesi | ||
3) | * Cerrahi Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları * Cerrahi Asepsi Yöntemleri | ||
4) | * Cerrahi Alan Enfeksiyonları * Hastane Enfeksiyonları ve Korunmada Hemşirenin Rolü * Hastane Enfeksiyonları ve Korumada Yeni Hizmet Tasarımı | ||
5) | * Cerrahi Hastasında Sıvı Elektrolit Dengesi * Cerrahi Hastasında Asit Baz Dengesi | ||
6) | Şok ve Hasta Bakım | ||
7) | * Yara İyileşmesi ve Bakımı * Yanıklı Hastanın Bakımı * Yara bakımında yenilik | ||
8) | Cerrahi Hastasında Beslenme Beslenme uygulamalarına yönelik yeni ürün geliştirme | ||
9) | Güvenli Cerrahi Uygulamaları | ||
10) | * Ameliyat Öncesi Hastanın Hazırlığı | ||
11) | Ameliyat Öncesi Hasta ve Ailenin Eğitimi | ||
12) | Ameliyat Sonrası Bakım | ||
13) | * Hızlı İyileşme Protokolleri, Bakım Demetleri * Cerrahide Kanıta Dayalı Uygulamalar | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve Cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 2.L, Manley K.(2003) Surgical Nursing Advancing Practice. Philadelphia: Churchill Livingstone 3.Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklar ve Bakım, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri 4.LeMone P, Burke K, Bauldoff G. (2011) Medical-Surgical Nursing: Critical Thinking in Patient Care. 5th Ed. United States: Pearson Education 5.Lewis SL, Dirksen SR, Heitkemper MM, Bucher L, Camera IM. (2011) Medical-surgical nursing: Assessment and management of clinical problems 8 th Ed. St.Louis Missouri: Mosby Elsevier 6.Malazgirt Z, Topgül K. (2013) Cep Yardımcısı SabistonCerrahi Ders Kitabı, 17. Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri 8.Monilas Mandel N, Onat H. (2012) Kanser Hastasına Yaklaşım Tanı, Tedavi, Takipte sorunlar, Yenilenmiş 2. Baskı, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi 9. Rothrock JC. (2007) Alexander’s Care of the Patient in Surgery 30th Ed. China, Mosby Elsevier 10.EvidenceBase Nursing , http://www.science.at/journals/medicine/nurse.html 11. National Guideline Clearinghouse, http://www.ngc.gov/ 3. Best Practice Guidelines, http://www.rnao.org/bestpractices 12.Cochrane Collaboration Rewiev 13.Worldviews on Evidence-Based Nursing; http://www.nursingnetwork.com/webjournal.htm 14.Evidence Based Nursing; http://evidence.ahc.umn.edu/ebn.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |