MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5011 | İç Hastalıkları Hemşireliği | Güz | 3 | 8 | 7 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye, tüm sistem hastalıklarının fizyopatolojisi, belirti-bulguları, tanı tedavi planları, hastalıklardan korunma hakkında bilgi vermek, uygulama becerisi kazandırmak, hasta eğitimi ve araştırma yapma yeteneği kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Hemşirenin uygulayıcı, araştırıcı ve eğitici rollerini tanımlar 2 Hemşirelik girişimlerini uygular, hasta eğitimi yapar ve sonuçlarını değerlendirir 3 Hastalık ve tedavi planını bilir 4 Hastalıkların belirti, bulgularını ayırteder 5 Kronik hastalıklardan korunmaya karşı önlemler alır 6 Hastalıkların etyolojisini ve risk faktörlerini bilir 7 Hastalıkların fizyopatolojisini bilir |
Temel Sağlık Hizmetleri Sıvı-Elektrolit Dengesizliği Asit-Baz Dengesizliği Anemiler Koagülasyon Bozuklukları Onkolojide Tanı, Tedavi ve Bakım Lösemiler ve Lenfomalar Diabetes Mellitus Basedow Graves ve Cushing Sendromu Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tüberküloz, AIDS ve Önlemler Konfestif Kalp Yetmezliğ İskemik Kalp Hastalıkları Hipertansiyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Temel Sağlık Hizmetleri | ||
3) | Sıvı-Elektrolit Dengesizliği - Asit-Baz Dengesizliği | ||
4) | Anemiler - Koagülasyon Bozuklukları | ||
5) | Onkolojide Tanı, Tedavi ve Bakım - Lösemiler ve Lenfomalar | ||
6) | Diabetes Mellitus - Basedow Graves ve Cushing Sendromu | ||
7) | Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Tüberküloz, AIDS ve Önlemler | ||
8) | Konfestif Kalp Yetmezliğ İskemik Kalp Hastalıkları | ||
9) | Hipertansiyon | ||
10) | Glomerüler Hastalıklar - Kronik Böbrek Yetmezliği - Diyaliz ve Transplantasyon | ||
11) | Gastrik ve Peptik Ülserler - Kronik Karaciğer Hastalığı - Hepatitler ve Korunma - İnce Barsak ve Kolonun Enfeksiyon Dışı Hastalıkları | ||
12) | Primer ve Sekonder Epilepsiler - Multiple Skleroz ve Parkinson | ||
13) | Romatoid Artrit, Gut Artriti ve Osteoartrit - Sistemik Lupus Eritematozus, Skleroderma ve Poliarteritis Nodosa | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Smeltzer SC, Bare BG: Medical Surgical Nursing. Lippincott, 9th Edition, 2000. Çalungu S, Sıva A, Tuzcu M. Cecil Essential of Medicine, Türkçesi. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2000. Akdemir N, Bedük T. İç Hastalıkları Hemşireliği. Vehbi Koç Yayınları, 2003 Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, 2007. Dolar E: İç Hastalıkları. Nobel Tıp Kitapevleri, 2005 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |