ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5007 | Klinik Fizyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Hücre, doku ve organların fonksiyonlarını, birbirleri ile etkileşim mekanizmalarını ve klinik patolojik durumlarda izlenen fonksiyon değişikliklerini, genel fizyolojik kavramları ve çeşitli sistemlerin fizyolojik düzenlemelerini öğrenmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Solunum sisteminin mekanik ve kimyasal işlevleri ile bunların düzenlenmesini sağlayan nöral ve humoral mekanizmaları açıklar. 2) Kan ve lenf organlarının yapısı ve fonksiyonlarını tanımlar 3) Sinir sistemi organlarının organizasyonunu yapar ve sınıflandırır. 4) Vücuttaki farklı dokuları yapıları, organizasyonları ve işlevleri açısından tanımlar. 5) Yenidoğan fizyolojisi, yaşlanma fizyolojisi, ağrı fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Temel fizyolojinin gözden geçirilmesi, sistem hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguların, tanıyı destekleyen parametrelerin fizyolojik anlamlarının değerlendirilmesi bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Temel Fizyoloji Kavramları | ||
3) | Hücre-Doku-Organ Fonksiyonları | ||
4) | Kan ve Lenf Organlarının Yapısı | ||
5) | Periferik ve Otonom Sinir Sistemi | ||
6) | Periferik Dolaşım ve Kan | ||
7) | Sistem Hastalıkları | ||
8) | Sistem Hastalıkları | ||
9) | Yenidoğan Fizyolojisi | ||
10) | Yenidoğan Fizyolojisi | ||
11) | Yaşlanma Fizyolojisi | ||
12) | Yaşlanma Fizyolojisi | ||
13) | Ağrı Fizyolojisi | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Guyton and Hall,Tıbbi Fizyoloji, 10. Baskı, 2001 Ganong,W, Tıbbi Fizyoloji, 20.Baskı,2002 Sherwood, Human Physiology, Fifth edition,2004 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |