ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5007 Klinik Fizyoloji Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Hücre, doku ve organların fonksiyonlarını, birbirleri ile etkileşim mekanizmalarını ve klinik patolojik durumlarda izlenen fonksiyon değişikliklerini, genel fizyolojik kavramları ve çeşitli sistemlerin fizyolojik düzenlemelerini öğrenmektir.


Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Solunum sisteminin mekanik ve kimyasal işlevleri ile bunların düzenlenmesini sağlayan nöral ve humoral mekanizmaları açıklar.
2) Kan ve lenf organlarının yapısı ve fonksiyonlarını tanımlar
3) Sinir sistemi organlarının organizasyonunu yapar ve sınıflandırır.
4) Vücuttaki farklı dokuları yapıları, organizasyonları ve işlevleri açısından tanımlar.
5) Yenidoğan fizyolojisi, yaşlanma fizyolojisi, ağrı fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Temel fizyolojinin gözden geçirilmesi, sistem hastalıklarında ortaya çıkan belirti ve bulguların, tanıyı destekleyen parametrelerin fizyolojik anlamlarının değerlendirilmesi bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Temel Fizyoloji Kavramları
3) Hücre-Doku-Organ Fonksiyonları
4) Kan ve Lenf Organlarının Yapısı
5) Periferik ve Otonom Sinir Sistemi
6) Periferik Dolaşım ve Kan
7) Sistem Hastalıkları
8) Sistem Hastalıkları
9) Yenidoğan Fizyolojisi
10) Yenidoğan Fizyolojisi
11) Yaşlanma Fizyolojisi
12) Yaşlanma Fizyolojisi
13) Ağrı Fizyolojisi
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Guyton and Hall,Tıbbi Fizyoloji, 10. Baskı, 2001 Ganong,W, Tıbbi Fizyoloji, 20.Baskı,2002 Sherwood, Human Physiology, Fifth edition,2004

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı