ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5006 | Sağlık İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Hemşirelik öğrencilerinin sağlık kurumlarında iletişim becerilerini arttırmak, temel iletişim teorileri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler sağlık kurumlarında iletişim, empati kurma, iletişimin temel kavramları ve iletişim hataları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Bu ders iletişimin temel kavramları, sağlık kurumlarında iletişim, empati, iletişim hataları, hasta-hemşire iletişimi bu dersin kapsamında yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı İletişim kavramı | ||
2) | Temel İletişim Kuramları | ||
3) | Sözlü-Sözsüz İletişim | ||
4) | Empati | ||
5) | İletişim Hataları | ||
6) | İletişim Hataları | ||
7) | Örgütsel İletişim | ||
8) | Örgütsel İletişim | ||
9) | Hasta-Hemşire İletişimi | ||
10) | Sağlık İletişiminde Karar Verme Modelleri | ||
11) | Sağlık iletişiminde karar verme modelleri | ||
12) | Sağlık İletişimi Kampanyaları | ||
13) | Sağlık iletişimi kampanyaları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | Ayla Okay, Sağlık İletişimi, Derin Yayınları, 2014, İstanbul İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Yayınları, 2008,İstanbul İnternet ve Referans Kitaplar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 8 | 5 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 6 | 36 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |