ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5005 Sağlık Bilimlerinde Etik Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Araştırma etiği, tıbbi etik konusunda öğrencilik yıllarında ve mesleki yaşamlarında gerekli olan bilgi tutum ve davranışların kazandırılmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Temel Etik Kavramlar
2 Tıbbi etik tanımı ve ilkeleri
3 Araştırma etiği tanımı
4 Sağlık Alanında hukuk ve etik
5 Etik sorunları çözümleme yöntemleri
6 Çalışma yaşamı ve Etik

Dersin İçeriği

Genel Etik Kavramlar, Etik sorun çözümleme, Sağlık, Hukuk ve Etik, Sağlık Politikaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Genel Etik Kavramlar
3) Tıbbi etiğe Giriş
4) Etik sorun çözümleme
5) Sağlık, Hukuk ve Etik
6) Sağlık Politikaları, Sağlık Sistemleri ve Tıbbi Etik
7) Uzmanlık Alanları ve Etik sorunlar
8) Eşitsizlikler ve etik
9) Bilim, Araştırma, Teknoloji ve Etik I
10) Bilim, Araştırma, Teknoloji ve Etik II
11) Araştırma, Yasal Düzenlemeler, Kurumlar ve Kurullar
12) Güncel Etik Sorunlar
13) Güncel Etik Sorunlar
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ana kaynak: Beauchamp TL, Childress J. (2001) Principles of biomedical ethics. New York: Oxford University Press, 2001. Yardımcı kaynaklar: Erdemir AD, Oğuz Y, Elçioğlu Ö, Doğan H.(2001) Klinik Etik Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul Pieper A (1999) Etiğe Giriş Ayrıntı Yayınları, İstanbul Erdemir AD. Öncel Ö. Aksoy Ş. (2003) Çağdaş Tıp Etiği Nobel Tıp Kitapevi, İstanbul. Resnik David B. (2004) Bilim Etiği Ayrıntı Yayınları. İstanbul. Jounal of Medical Ethics International Journal Of Health Services

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı