ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5001 Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAYAT YALIN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye sağlıklı ya da hasta bireyi baştan ayağa ve odaklanmış değerlendirme ile olası sağlık sorunlarını saptayabilme bu konuda düşünsel ve algısal beceriyi geliştirebilme yetisi kazandırabilmektir. Bu süreçte öğrenci öğrendiği teorik bilgi ve beceri ile hasta yakınmaları gibi subjektif, ayrıca fizik muayene, de diğer tanı işlemleri sonucu elde edile objektif bulgulara dayanarak klinik karara verebilir ve elde edilen bu bakım sorunlarına yönelik önerilen tıbbi tedavi ve bakımı uygulayabilir, sonuçları değerlendirebilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sağlık öyküsü almayı bilir
2. Fizik muayene yöntemlerini bilir ve uygular
3. Yaşam bulgularını değerlendirir
4. Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettiklerini değerlendirebilir
5. Beslenme ve metabolizmayı değerlendirir
6. Cildi değerlendirir
7. Aktivite ve egzersizi değerlendirir
8. Kas-İskelet sistemini değerlendirir
9. Solunum sisteminin değerlendirir
10. Kalp ve dolaşım sistemini değerlendirir
11. Boşaltım sistemini değerlendirir ve abdominal muayene yapar
12. Duyu ve algıları değerlendirir
13. Uyku ve dinlenmeyi değerlendirir

Dersin İçeriği

Sağlığın değerlendirilmesine giriş, sağlık öyküsü alma, fizik muayene, yaşam bulgularını sağlık algılamaları ve sağlık yönetimi, beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi, cilt değerlendirmesi, aktivite ve egzersizi değerlendirmesi, kas-iskelet sistemini değerlendirmesi, solunum sisteminin değerlendirmesi, kalp ve dolaşım sistemini değerlendirmesi, boşaltım sistemini değerlendirmesi ve abdominal muayene, duyu ve algıları değerlendirmesi, uyku ve dinlenmeyi değerlendirmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HEM5001dersine giriş. Ödevler ve teslim tarihlerine ilişkin bilgilendirme
2) Terim olarak ölçme değerlendirme
3) Ölçme ve değerlendirme yorumlama yöntem/ araçlarının incelenmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı Veri yorumlama ilkeleri
4) Örnek çalışmalar
5) Beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi
5) Anamnez: Sağlık öyküsü alma Fizik muayene yöntemler Uygulamalı anlatılacak
6) Laboratuvar tanı yöntemleri Yakınma,gözlem,semptom,bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma
7) Ara Sınav
8) Baştan ayağa değerlendirme,İlgili ölçek kullanımı
9) Kas-İskelet sisteminin değerlendirmesi
10) Sinir,kas,duyu,Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma
11) Üst ve alt GİS eklerinin(KC,SK,Pankreas) değerlendirilmesi Yakınma,gözlem,semptom,bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma
12) Deri ile ilişkili bozukluklar Sistemin değerlendirilmesi Yakınma,gözlem,semptom,bulgudan yola çıkarak klinik karara varma:Tanı koyma
13) Endokrin Sistemin değerlendirilmesi Yakınma,gözlem,semptom,bulgudan yola çıkarak klinik karara :Tanı koyma
14) Dersi değerlendirme,öğrenci görüş ve önerilerini tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık verilecek
Diğer Kaynaklar: 1. Eti Aslan F (2014). Sağlığın Değerlendirilmesi, 1. Baskı, İstanbul: Acıbadem Üniversitesi Yayını. 2. Karadakovan A, Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 3. Fuller J, Schaller-Ayers J. (2000) Health Assessment – A Nursing Approach 3 rd. Ed. Philadelphia, Lippincott. 4. Jarvis C. (2008) Physical Examination & Health Assessment 5th Ed. Philadelphia, Saunders. 5. Jarvis C. (2008) Physical Examination & Health Assessment Workbook, 5th Ed. Philadelphia, Saunders. 6. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. (2007) Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems 7 th Ed. St.Louis Missouri, Mosby Elsevier

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 10
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Sunum / Seminer 2 5 10
Proje 0 0 0
Ödevler 6 6 36
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı