KÜRESEL SİYASET VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
UIL5888-2 | Tez | Bahar | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SİNEM ERAY |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrenciye seçilen bir konu hakkında bağımsız olarak araştırma, değerlendirme ve uygun şekilde hazırladığı çalışmayı sunma fırsatı vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir çalışma alanındaki teorik, pratik veya örnek çalışmalara uygun araştırma metotlarını uygulayabilme 2. Araştırma metotlarını ve bulgularını değerlendirebilir ve araştırma alanında başarıyla uygulayabilme 3. Bir araştırmanın sonucu olarak tutarlı ve tatmin edici bir tez yazabilme |
Bu araştırma sürecinin birer parçası olarak öğrenci bir araştırma ya da deneysel inceleme hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
1) | İleri Literatür Taraması | Ön Okuma | |
2) | İleri Literatür Taraması | Ön Okuma | |
3) | İnceleme | Ön Okuma | |
4) | İnceleme | Ön Okuma | |
5) | Veri Toplama | Ön Okuma | |
6) | Veri Toplama | Ön Okuma | |
7) | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Ön Okuma | |
8) | Analiz ve Sonuçların Değerlendirilmesi | Ön Okuma | |
9) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
10) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
11) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
12) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
13) | Tez Taslağının Oluşturulması | Ön Okuma | |
14) | Tezin Bitirilmesi ve Teslimi | Ön Okuma |
Ders Notları: | Related academic articles and books. İlgili akademik makaleler ve kitaplar. |
Diğer Kaynaklar: | Related academic articles and books. İlgili akademik makaleler ve kitaplar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 1 | % 40 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 3 | % 30 |
Juri | 1 | % 30 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | |||
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 280 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 420 | |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | 2 | 18 | |
Juri | 1 | 10 | |
Final | |||
Toplam İş Yükü | 738 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. | 5 |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 5 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
3) | Devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temelleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 4 |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Programında yeterliliklere dayalı yüksek lisans derecesinin uzmanlık bilgi düzeyini geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
5) | Uluslararası İlişkiler ve Siyaset alanıyla ilgili veri toplama, yorumlama ve yayma aşamalarında her koşulda toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | 5 |
6) | Sosyal bilimlerde iyi bir formasyona sahip olabilmek. | 5 |
7) | Pratik ve teorik bilgilerin yer aldığı ülke ve bölgeleri uluslararası düzeyde incelemek ve değerlendirmek. | 5 |
8) | Dış politika oluşumu ve karar alma süreci bilgisine sahip olmak. | 5 |
10) | Uluslararası alanda çeşitli güvenlik sorunları, stratejileri ve pratik sonuçları açısından eleştirel olarak değerlendirmek. | 5 |
11) | Kavramlara, tartışmalara ve güncel konulara eleştirel bir bakış açısına sahip olmak. | 5 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
13) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |