ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4076 | Bilinç, Zihin, Dil ve Kültür | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersin Amacı: | Bu tanıtıcı ders bilince, zihne, ve dile multidisipliner ve kültürel bir yaklaşım sunmaktadır. Bilincin, zihnin, ve dilin; biyoloji, evrim, antropoloji, bilişsel dil bilimi, ve felsefeyi de kapsayan çeşitli alanlardaki okumalarla biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönleri açıklanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilincin, zihnin, ve dilin fizyolojik, bilişsel, kültürel, ve antropolojik kökenlerini adlandirmak. 2. Bilinç, zihin, ve dilin temel biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönlerini ayirt etmek. 3. Bilinç, zihin, ve dilde kültürel boyutların etkisini ayirt etmek. 4. Bilincin, zihnin, dilin, ve kültürün temel özelliklerini çalışmak için araştırma yöntemlerini kullanmak. |
Bu derste ele alınacak belli basli konular şu şekilde olacaktır; dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim, bellek tartışmasında bilim, psikoloji,felsefe ve hiçlik, modern toplumda zekanın rolü: kültürel yaklaşım, psikiyatrik bozukluk gerçeği:kim kimdir?, dil gelişimi:kültürel ve sosyoekeonomik yaklaşım, bilinç,antropolojik ve felsefi yaklaşımlar, mitler karşı mitler ve zeka ile zihin hakkında gerçekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse genel bakış | ||
2) | Dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim | ||
3) | Bellek tartışmasında bilim | ||
4) | Psikoloji, Felsefe, ve hiçlik | ||
5) | Modern toplumda zekanın rolü: Kültürel yaklaşım | ||
6) | Psikiyatrik bozukluk gerçeği: Kim kimdir? | ||
7) | Dil gelişimi: Kültürel ve sosyoekonomik yaklaşım | ||
8) | Bilinç: Antropolojik ve Felsefi yaklaşımlar | ||
9) | Mitler, karşı miteler, ve zeka ile zihin hakkında gerçekler | ||
10) | Kortekssiz bilinç: Evrimsel yaklaşım | ||
11) | Rüyaların anlamları: Biyoloji ve Kültür | ||
12) | İnsan davranışının sınıflandırılması: Nasıl mümkün olabilir? | ||
13) | Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi | ||
14) | Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi | ||
15) | Sınav | ||
16) | Sınav |
Ders Notları: | İlgili okumalar her hafta bildirilecektir/Related readings will be assigned each week. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 25 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |