SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA SİSTEMLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4075 | Çocuklarda Öğrenme ve Davranış Sorunları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere çocukluk dönemi psikolojik bozuklukları konusunda kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Ders, gelişimsel psikopatolojide kullanılan tanımlama, sınıflandırma ve müdahale stratejilerine odaklanmaktadır. Öğrenciler, çocuklarda anormal davranışların genetik, bilişsel ve sosyo-kültürel faktörlerin etkisini analiz etmeyi, çeşitli bozuklukları, tanı kriterlerini ve tedavi yaklaşımlarını ayırt etmeyi öğreneceklerdir. Ayrıca, ders, öğrenme ve davranışsal sorunların birlikte görülmesini değerlendirme ve kanıta dayalı uygulamaları gerçek dünya ortamlarında hayata geçirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders yüz yüze formatta gerçekleştirilecektir. Öğrencilerin derslere bizzat katılması, sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılması ve verilen talimatlara uygun şekilde ödevlerini Itslearning üzerinden teslim etmesi gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çocukların temel gelişimsel dönüm noktalarını tanımlayabilecek ve bu normlardan sapmaların çocuklarda anormal davranışa nasıl işaret edebileceğini açıklayabileceklerdir. 2. Psikopatolojinin ortaya çıkışı ve ilerlemesinde gelişimsel ve çevresel faktörlerin rolünü analiz edebileceklerdir. 3. Genetik, bilişsel ve sosyo-kültürel etkilerin çocukluk dönemi psikopatolojilerinin gelişimi üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir. 4. DSM-5 sınıflandırma sistemini açıklayabilecek ve bu sistemin gelişimsel psikopatolojide tanı ve müdahaleyi nasıl yönlendirdiğini anlayabileceklerdir. 5. Çocuk psikopatolojisi araştırmalarında kullanılan çeşitli yöntemlerin etkinliğini değerlendirebilecek ve bu yöntemlerin tedavi yaklaşımlarını geliştirmedeki rolünü anlayabileceklerdir. 6. Anksiyete, duygu durum ve davranış bozuklukları gibi çeşitli çocukluk dönemi psikolojik bozukluklarını tanıyabilecek ve bunların tanı kriterlerini ayırt edebileceklerdir. 7. Birlikte görülen öğrenme ve davranış sorunlarını anlayabilecek ve bu sorunların değerlendirilmesi ve müdahalesine yönelik yaklaşımlar geliştirebileceklerdir. |
Bu ders, çocukluk dönemi psikolojik bozukluklarının tanımlanması, sınıflandırılması ve müdahale stratejileri üzerine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu bozuklukların gelişimsel, çevresel ve genetik faktörlerle nasıl etkileşime girdiği ve öğrenme ile davranış sorunlarının birlikte görülmesi durumunda nasıl ele alınması gerektiği konularını ele almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Anormalliği tanımlamak ve belirlemek | ||
2) | Gelişimsel psikopatolojik bakış açısı | ||
3) | Psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam | ||
4) | Araştırma: rolü ve yöntemler | ||
5) | Sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale | ||
6) | Kaygı bozuklukları | ||
7) | Duygudurum bozuklukları | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Davranım Bozuklukları | ||
10) | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | ||
11) | Dil ve öğrenme güçlükleri | ||
12) | Entelektüel gelişimsel bozukluklar | ||
13) | Yaygın Gelişimsel Bozukluk | ||
14) | Çocukluk Çağı Şizofrenisi |
Ders Notları: | Wicks-Nelson, R. & Israel, A.C. Behavior disorders of childhood. Pearson, 2006. (OR 7th Edition: Abnormal Child and Adolescent Psychology, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 32 | 32 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |