ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4075 Çocuklarda Öğrenme ve Davranış Sorunları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri çocuklukta karşılaşılan fobi, tik, kaygı bozukluğu, agresyon, anti-sosyal davranış ve karşıt olma davranışı gibi sorunlarla tanıştırmaktadır. Odak noktası öğrenme ve davranışsal sorunların birbirlerinden ayırt edilmesi, ve aynı zamanda bunların bir arada görülme olasılığıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Gelişimdeki yaklaşımları, teorileri, modelleri, kavramlar tanımlamak.
2. Gelişimin yolu, eşsonluluk ve çoksonluluk, risk ve iyileşmeyi açıklamak.
3. Çocuklardaki anormal davranışın genetik, öğrenme ve sosyokültürel kavramları ayırt etmek.
4. Gelişimsel psikopatolojide kullanılan değerlendirme, müdahalede bulunma ve sınıflandırma yöntemleri tanımlamak
5. Çocuklarda görülen her anormal davranış türünün tanı kriterleri, nedenleri ve tedavisini sınıflandırmak

Dersin İçeriği

Bu derste ele alınacak belli başlı konular;anormalliği tanımlamak ve belirlemek,gelişimsel psikopatolojik bakış açısı, psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam,araştırma: rolü ve yöntemler,sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale,kaygı bozuklukları,duygudurum bozuklukları,davranım bozuklukları ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu şeklinde olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anormalliği tanımlamak ve belirlemek
2) Gelişimsel psikopatolojik bakış açısı
3) Psikopatolojide gelişimsel ve çevresel bağlam
4) Araştırma: rolü ve yöntemler
5) Sınıflandırma, değerlendirme, ve müdahale
6) Kaygı bozuklukları
7) Duygudurum bozuklukları
8) Davranım bozuklukları
9) Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
10) Dil ve öğrenme güçlükleri
11) Zeka geriliği/ zihinsel gerilikler
12) Yaygın gelişimsel bozukluk ve şizofreni Çocukluk Çağı Bozuklukları
14) Arasınav/Final

Kaynaklar

Ders Notları: Wicks-Nelson, R. & Israel, A.C. Behavior disorders of childhood. Pearson, 2006. (OR 7th Edition: Abnormal Child and Adolescent Psychology, 2009.
Diğer Kaynaklar: "."

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 20 20
Proje 0 0 0
Ödevler 2 12 24
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı