ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4074 | Psikoloji Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı psikolojik düşüncenin ve araştırmanın gelişimini gözden geçirmektir. Psikoloji bilimini felsefi ve sosyokültürel çerçevelerin nasıl etkilediği araştırılacaktır. Yapısalcılık, Fonksiyonalizm, Gestalt, Davranışçılık, Psikanaliz ve Varoluşçu kuramlar incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Psikoloji bilimini şekillendiren bakış açıları, kuramlar ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.Modern psikolojinin gelişimine katkıda bulunmuş olan önemli düşünce akımları, bu akımların öncüleri hakkında bilgi sahibi olarak, analitik değerlendirmelerini yapabilmek. |
Psikoloji tarihinin neden önemli olduğunun anlaşılmasının ardından psikoloji üzerindeki felsefi ve fizyoloji temelli akımların etkileri tartışılacaktır. Daha sonraki haftalarda yapısalcılık, fonksiyonelcilik, uygulamalı psikoloji,davranışçılık, Gestalt, , psikanaliz, varoluşculuk ve bilişsel akımlar incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Psikoloji tarihinin çalışılmasının önemi | ||
2) | Psikoloji üzerinde felsefi etkiler | ||
3) | Psikoloji üzerinde fizyolojinin etkileri | ||
4) | Yapısalcılık akımları | ||
5) | Fonksiyonalizm akımları | ||
6) | Dünya savaşları ve uygulamalı psikoloji | ||
7) | Arasınav | ||
8) | Davranışçılık akımının öncülleri | ||
9) | Davranışçılık akımı | ||
10) | Gestalt psikolojisi | ||
11) | psikanalizin öncülleri | ||
12) | Psikanaliz | ||
13) | Varoluşçuluk | ||
14) | Bilişsel devrim |
Ders Notları: | Schultz & Schultz, (2011) A History of Modern Psychology Cengage:Belmont, CA. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 60 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 30 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 18 | |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |