|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oriyantasyon / Bir önceki programının öğrencilere tanıtılması ve Arap ülkeleri hakkında genel Fikir edinilmesi.
Daha önce üzerinden geçilen tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Power point sunum.
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
8) |
Genel tekrar. MIDTERM |
|
9) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
10) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
Sunum |
|
13) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Çeviri uygulamaları |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
4 |
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
4 |
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
5 |
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
5 |
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|