|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oriyantasyon / Bir önceki programının öğrencilere tanıtılması ve Arap ülkeleri hakkında genel Fikir edinilmesi.
Daha önce üzerinden geçilen tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Power point sunum.
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
8) |
Genel tekrar. MIDTERM |
|
9) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
10) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
Sunum |
|
13) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Çeviri uygulamaları |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|