|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oriyantasyon / Bir önceki programının öğrencilere tanıtılması ve Arap ülkeleri hakkında genel Fikir edinilmesi.
Daha önce üzerinden geçilen tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Power point sunum.
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
8) |
Genel tekrar. MIDTERM |
|
9) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
10) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
Sunum |
|
13) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Çeviri uygulamaları |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
3 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
3 |