|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oriyantasyon / Bir önceki programının öğrencilere tanıtılması ve Arap ülkeleri hakkında genel Fikir edinilmesi.
Daha önce üzerinden geçilen tüm konularının genel tekrarı (gramer ve kelime).
Power point sunum.
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: İbin Battuta
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Okuma: Kültür ve Şam
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamirler
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Okuma: Festivaller ve kutlamalar
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
8) |
Genel tekrar. MIDTERM |
|
9) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
10) |
Okuma: Osmanlı İmparatorluğu ve Arap ülkeleri
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
Sunum |
|
13) |
Okuma: İlk Arap Basını
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Çeviri uygulamaları |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|