|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum. |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İnsan vücudu / Mısırın ünlüleri
Kelimeler: renkler
Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: Dersin diğer yarısı
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar ve uygulamaları/ kompozisyon
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: The visit to Ankara / Dinleme
Kelimeler
Tekrar
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Geçmiş ve şimdiki zamanlar
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Nejeeb Mahfudh
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Genel tekrar |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Okuma: Orta Doğu
Dinleme
Kelimler
Dil bilgisi: Neler öğrendik?
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Worksheets |
10) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: London 1936
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: cümle tamamlama
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
(Revision and Oral Presentation) |
|
13) |
Okuma: Ramazan/ Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Fiil kökleri
Uygulama ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Worksheet |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |