|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum. |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İnsan vücudu / Mısırın ünlüleri
Kelimeler: renkler
Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: Dersin diğer yarısı
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar ve uygulamaları/ kompozisyon
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: The visit to Ankara / Dinleme
Kelimeler
Tekrar
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Geçmiş ve şimdiki zamanlar
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Nejeeb Mahfudh
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Genel tekrar |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Okuma: Orta Doğu
Dinleme
Kelimler
Dil bilgisi: Neler öğrendik?
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Worksheets |
10) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: London 1936
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: cümle tamamlama
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
(Revision and Oral Presentation) |
|
13) |
Okuma: Ramazan/ Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Fiil kökleri
Uygulama ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Worksheet |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik mesleği, eğitim teknolojisi ve bilgi teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
4 |
2) |
Eğitim teknolojileri entegrasyonunun gelişimini etkileyen öğretim stratejileri, yöntem ve teknikler, materyal tasarımı ve ölçme ve değerlendirme süreçlerinin başlıca unsurlarını açıklamak. |
|
3) |
Yazılım dilleri, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve bilgisayar donanımları ile ilgili yeterliklerini geliştirmek. |
|
3) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
4) |
Teknoloji ile bütünleştirilmiş etkin ve öğrenci merkezli öğrenmeye dayalı dersleri ve etkinlikleri planlamak için en uygun müfredat çerçevelerini kullanmak. |
|
5) |
Bilimsel yöntemleri kullanarak yaratıcılığı, problem çözmeyi ve eleştirel düşünmeyi geliştirmek için en ileri teknolojilerin kullanıldığı sınıf etkinliklerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
|
6) |
Bir öğrenme organizasyonu içerisinde sistem ve insan gelişimine odaklanan problemlere çözüm geliştirmek için güçlü kuramsal ve uygulamalı modeller oluşturmak. |
4 |
7) |
İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine dayalı teknoloji entegrasyonunu sağlamak için gerekli stratejileri gözden geçirmek, değerlendirmek ve önermek. |
|
8) |
Disiplinler arası bir yaklaşımla, eğitim teknolojisi, bilgi teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili etkinlikleri yürütmek için bir takımda bireysel ve iş birliği içerisinde çalışmak. |
4 |
9) |
Öğrenme hedeflerini ve gereksinimlerini başarma ve karşılamanın bir yolu olarak eğitim teknolojilerini ve uygun tasarlanmış öğretim modellerini etkili olarak kullanmak ve değerlendirmek. |
|
10) |
Sınıfı, yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunan öğrencilerin oluşturduğu bir topluluk haline getirmek için etkili üst bilişsel teknikleri kullanmak. |
|
11) |
Toplum için eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimler ve projeler hazırlamak ve uygun teknoloji kullanımı yoluyla öğrenmeyi geliştirmede bireylere danışmanlık sağlamak. |
4 |
12) |
Bireylerin ve kurumların çalışmalarını daha etkili yürütebilmelerini desteklemek için maliyet ve zamana duyarlı stratejileri uygulamak. |
|
13) |
Öğretmenleri, etik ve yasal standartları kullanarak teknolojinin eğitim amaçlı uygulamalarında öncü ve model olabilecek şekilde ve değişen teknolojiye ayak uydurabilecek şekilde donatmak. |
|
14) |
İş, okul, eğitim sektörü ve sanal dünya ile ilgili eğitim teknolojileri, öğretim programları, yenilikler ve sonuçlar için günümüzde kullanılan verimli tasarım çözümlerini ve bu konuda var olan standartları araştırmak. |
|
15) |
To gain fluency in interpersonal communication, teaching frameworks and the use of different technologies in relation to national norms and laws. |
4 |