TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0427 | Arapça III | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, sıradan ve gündelik deyişlerle somut gereksinimleri karşılamayı hedefleyen son derece yalın sözceleri anlayabilmesi ve kullanabilmesi amaçlanır. Kendini veya bir başkasını tanıtabilir ve bir kişiye, kendisiyle ilgili sorular – örneğin oturduğu yer, ilişkileri, sahip olduğu şeyler, vb. üzerine – ve aynı türden sorulara yanıt verebilir. Eğer kendisiyle konuşan kişi yavaş yavaş ve tane tane ve kendisine yardımcı olacak biçimde konuşuyorsa basit bir biçimde iletişim kurabilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dil Bilgisi: Zamanların ve zamanlarlara kullanılan takıları öğrenmek. Dinleme:Ailesi ile ve yakın çevresi ile ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları,barda veya restoranda geçen bir konuşmayı,mesleğini içeren bildik konularla ilgili temel kalıpları yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilecektir. Okuma: Kısa mesaj,e-mail,iş, menü gibi yazılı metinlerdeki bildik sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilecektir. Karşılıklı konuşma:Karşısındaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerini oluşturmada kendisine yardımcı olunması koşuluyla basit yoldan iletişim kurabilecektir. (Örneğin: kendisini ve yakın çevresini tanıştırma, restoranda sipariş verme ve hesap isteme) Sözlü anlatım:Kendisini,yaşını,yaşadığı yeri, mesleğini ,yakın çevresini ve kişisel zevklerini betimlemek için basit kalıp ve tümceleri kullanabilecektir. Yazma:Kısa ve basit tümcelerle kendisini ve yakın çevresini yazılı olarak tanıtabilecek,isim,uyruk,adres,telefon numarası gibi kişisel bilgi içeren formları doldurabilecektir |
Bu dersin amacı, Avrupa Ortak Başvuru Metni kapsamında Temel Kullanıcı olan öğrenciyi, Orta seviyesine getirmektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum. | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets | |
2) | Okuma: İnsan vücudu / Mısırın ünlüleri Kelimeler: renkler Uygulama | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets | |
3) | Okuma: Dersin diğer yarısı Kelimeler Dil bilgisi: Zamanlar ve uygulamaları/ kompozisyon Dinleme | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets | |
4) | Okuma: The visit to Ankara / Dinleme Kelimeler Tekrar | Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye | |
5) | Dinleme Kelimeler Dil bilgisi: Geçmiş ve şimdiki zamanlar Uygulama ve yazma | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening (Quiz 1) | |
6) | Okuma: Nejeeb Mahfudh Dinleme Kelimeler Dil bilgisi: Uygulama | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya | |
7) | Genel tekrar | Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Okuma: Orta Doğu Dinleme Kelimler Dil bilgisi: Neler öğrendik? Uygulama ve yazma | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Worksheets | |
10) | Dinleme Kelimeler Dil bilgisi Uygulamalar | Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets | |
11) | Okuma: London 1936 Dinleme Kelimeler Dil bilgisi: cümle tamamlama Uygulamalar | Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya Quiz II | |
12) | (Revision and Oral Presentation) | ||
13) | Okuma: Ramazan/ Dinleme Kelimeler Dil bilgisi: Fiil kökleri Uygulama ve yazma | Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey | |
14) | Dil bilgisi: Çeviri Uygulamalar | Worksheet |
Ders Notları: | Title: Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya: A Textbook for Arabic (Part 2) Author: Brustad, Kristen, Mahmoud Al-Batal & Abbas Al-Tonsi ISBN (13-digit) / product code: 978-1-58901-747-4 Publisher: Georgetown University Press Edition: Third Copyright year: 2011 Status for each title and/or package component: Comes with DVDs Required Hans Weher Dictionary of Modern written Arabic |
Diğer Kaynaklar: | - Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye - Ana dili Arapça olmayanlara arapça dersi / Gramer and dialog / Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye - Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey - Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 25 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |