|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders sunumu, Arapça dili ve kültürü hakkında bilgi, Tanışma ve kendini tanıma. Konu ile ilgili power point sunum. |
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
2) |
Okuma: İnsan vücudu / Mısırın ünlüleri
Kelimeler: renkler
Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
3) |
Okuma: Dersin diğer yarısı
Kelimeler
Dil bilgisi: Zamanlar ve uygulamaları/ kompozisyon
Dinleme
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya /Worksheets |
4) |
Okuma: The visit to Ankara / Dinleme
Kelimeler
Tekrar
|
Modern Arapça 1 Doğu Dilleri Enstitüsü / İstanbul-Türkiye |
5) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Geçmiş ve şimdiki zamanlar
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Listening
(Quiz 1)
|
6) |
Okuma: Nejeeb Mahfudh
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Uygulama
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya |
7) |
Genel tekrar |
Linguaphone “Lessons in Arabic” MCMLXXVII Linguaphone Inst. Ltd. London |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Okuma: Orta Doğu
Dinleme
Kelimler
Dil bilgisi: Neler öğrendik?
Uygulama ve yazma
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya / Worksheets |
10) |
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi
Uygulamalar
|
Arabic Course, Fono Open Education Inst. Publications, Book 1, Istanbul, 1998 / Worksheets |
11) |
Okuma: London 1936
Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: cümle tamamlama
Uygulamalar
|
Al-Kitaab fii Taᶜallum al-ᶜArabiyya
Quiz II
|
12) |
(Revision and Oral Presentation) |
|
13) |
Okuma: Ramazan/ Dinleme
Kelimeler
Dil bilgisi: Fiil kökleri
Uygulama ve yazma
|
Teaching Arabic for non Arabic Speaker / Grammar and dialogues/ Modern Arabic 1 Eastern Languages Int. / Istanbul-Turkey |
14) |
Dil bilgisi: Çeviri
Uygulamalar
|
Worksheet |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|