ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2011 | Sözcük Bilim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | Bu ders, ögrencilerin İngilizce sözcük dağarcığını geliştirmeyi, öğrencilere sözcük anlamı kestirmeye yardımcı olacak teknikleri tanıtmayı ve bu teknikleri kullanma becerilerini geliştirmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bu dersin sonunda öğrenciler zengin bir sözcük bilgisi sayesinde kendilerini yabancı dilde daha etkili bir şekilde ifade edebileceklerdir. 2. Bu dersin sonunda öğrenciler bağlamsal ipuçlarını kullanarak sözcük anlamı çıkarımı yapabileceklerdir. 3. Bu dersin sonunda öğrenciler farklı kelimelerin farklı yapılarını karşılaştırabiliceklerdir. (Hem İngilizce de hem de Latincenin yardımıyla) 4. Bu dersin sonunda öğrenciler kelimelerin kök ve eklerini analiz edebiliceklerdir. |
Sözcük listeleri, sözcüklerin tümce içinde kullanımını gösteren örnekler, sözcük anlamının bağlamsal ipuçlarından türetilmesi, çeşitli kök-ek birleşmeleri, sözcük anlamının kök-ek birleşmelerinden türetilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Sözcük yapısı ve anlamını konusunda bağlamsal ipuçları ve alıştırmalar | ||
3) | Sözcük listesi 1, örnekler, alıştırmalar Latince sözcük kökleri | ||
4) | Sözcük listesi 2, örnekler, alıştırmalar Latince ile İngilizce arasında karsılastırmalı sozcuk kokleri ve ekleri calısması | ||
5) | Sözcük listesi 3, örnekler, alıştırmalar | ||
6) | Sözcük listesi 4, örnekler, alıştırmalar | ||
7) | Tekrar ve Ara sınav | ||
8) | Öğrenci sunumları | ||
9) | İngilizcede sözcük kökleri, bu köklerden türetilen sözcükler, Kök listesi 1, alıştırmalar | ||
10) | İngilizcede çeşitli ekler, kök-ek birleşmeleri, Kök-ek listesi 2, alıştırmalar | ||
11) | İngilizcede çeşitli ekler, Kök-ek listesi , alıştırmalar, | ||
12) | İngilizcede çeşitli ekler, kök-ek birleşmeleri, alıştırmalar, | ||
13) | Tekrar, alıştırmalar | ||
14) | Final sınavı |
Ders Notları: | Rubin, D. (2005). Gaining Word Power. Longman Levin, H., Levine, N., & Levin, R.T. (2003). Vocabulary for the College-Bound Student. Amsco Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Rubin, D. (2005). Gaining Word Power. Longman Levin, H., Levine, N., & Levin, R.T. (2003). Vocabulary for the College-Bound Student. Amsco Publications. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | 5 | % 20 |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 6 | 24 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 4 | 5 | 20 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |