İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2011 Sözcük Bilim Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: Bu ders, ögrencilerin İngilizce sözcük dağarcığını geliştirmeyi, öğrencilere sözcük anlamı kestirmeye yardımcı olacak teknikleri tanıtmayı ve bu teknikleri kullanma becerilerini geliştirmeyi hedefler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bu dersin sonunda öğrenciler zengin bir sözcük bilgisi sayesinde kendilerini yabancı dilde daha etkili bir şekilde ifade edebileceklerdir.
2. Bu dersin sonunda öğrenciler bağlamsal ipuçlarını kullanarak sözcük anlamı çıkarımı yapabileceklerdir.
3. Bu dersin sonunda öğrenciler farklı kelimelerin farklı yapılarını karşılaştırabiliceklerdir. (Hem İngilizce de hem de Latincenin yardımıyla)
4. Bu dersin sonunda öğrenciler kelimelerin kök ve eklerini analiz edebiliceklerdir.

Dersin İçeriği

Sözcük listeleri, sözcüklerin tümce içinde kullanımını gösteren örnekler, sözcük anlamının bağlamsal ipuçlarından türetilmesi, çeşitli kök-ek birleşmeleri, sözcük anlamının kök-ek birleşmelerinden türetilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Sözcük yapısı ve anlamını konusunda bağlamsal ipuçları ve alıştırmalar
3) Sözcük listesi 1, örnekler, alıştırmalar Latince sözcük kökleri
4) Sözcük listesi 2, örnekler, alıştırmalar Latince ile İngilizce arasında karsılastırmalı sozcuk kokleri ve ekleri calısması
5) Sözcük listesi 3, örnekler, alıştırmalar
6) Sözcük listesi 4, örnekler, alıştırmalar
7) Tekrar ve Ara sınav
8) Öğrenci sunumları
9) İngilizcede sözcük kökleri, bu köklerden türetilen sözcükler, Kök listesi 1, alıştırmalar
10) İngilizcede çeşitli ekler, kök-ek birleşmeleri, Kök-ek listesi 2, alıştırmalar
11) İngilizcede çeşitli ekler, Kök-ek listesi , alıştırmalar,
12) İngilizcede çeşitli ekler, kök-ek birleşmeleri, alıştırmalar,
13) Tekrar, alıştırmalar
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Rubin, D. (2005). Gaining Word Power. Longman Levin, H., Levine, N., & Levin, R.T. (2003). Vocabulary for the College-Bound Student. Amsco Publications.
Diğer Kaynaklar: Rubin, D. (2005). Gaining Word Power. Longman Levin, H., Levine, N., & Levin, R.T. (2003). Vocabulary for the College-Bound Student. Amsco Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 5 % 20
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 6 24
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 4 8 32
Proje 0 0 0
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar 4 5 20
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur.
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular.
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler.
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır.
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.