ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2010 | Yaratıcı Yazarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri yaratıcı yazma konusunda geliştirmeyi ve değişik edebi metinler yazabilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda, öğrenciler: Kendi orijinal yazdıkları metinleri okuyup tartışıp eleştirebilecekler. Farklı yazarların farklı türden eserlerini okuyup yazma tekniklerini analiz edebilecekler. Yazma çalışmaları öğrencilere bu teknikleri uygulama ve deneme fırsatları vererek kendi düşüncelerini ve estetik bakış açılarını yazılarına yansıtmalarını sağlayacaktır. Verilen bir metinde argümanları ve bunları destekleyen kanıtları tespit edebilecekler, Metne notlar ekleme, taslak çıkarma ve not alma gibi eleştirel okuma stratejilerini kullanabilecekler, Bir metindeki iddiaları ve yürütülen mantığı kaynağın güvenilirliği ile birlikte değerlendirebilecekler, Verilen bir metinde ön yargının farkına varabilecekler, Analiz ettikleri argümanları ve kanıtları yazma şeklinde raporlarına ve makalelerine entegre edebilecekler, Metinleri yazılı şekilde ikna edici bir biçimde tartışabileceklerdir. |
Öğrencilerde yazma sevgisini ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Aynı zamanda bir sanat dersi olup, yazma teknikleri ve metodlarının çalışıldığı bir derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Craft of fiction: What is a story? Read: Grace Paley, “Wants” Lydia Davis, “A Man From Her Past" James Thurber, "Mr. Monroe Outwits a Bat" Donald Barthelme, "The Zombies" J.G. Ballard, "Answers To A Questionnaire" | ||
3) | Craft of fiction: Narrative Shapes | ||
4) | Craft of fiction: Characters and their worlds | ||
5) | Craft of fiction: Voice and Point of View | ||
6) | Fiction Workshop: Writers 1-3 Read: Ursula K. Le Guin, “The Ones Who Walk Away From Omelas" Due: Workshop Critiques | ||
7) | Craft of fiction: Scene, Dialogue, Conflict, Connection Read: Lorrie Moore, "Which Is More Than I Can Say About Some People" Ernest Hemingway, "Hills Like White Elephants" Raymond Carver "What We Talk About When We Talk About Love" Due: Craft Exercise #4 | ||
8) | Fiction Workshop: Writers 4-7 Due: Workshop Critiques | ||
9) | Craft of fiction: Sources and Adaptations Read: Angela Carter, "The Bloody Chamber," "The Were-Wolf" Emma Donoghue, "The Widow's Cruse" Wells Tower, "Everything Ravaged, Everything Burned" Due: Craft Exercise #5 | ||
10) | Craft of fiction: Through the looking glass Read: Vladimir Nabokov, "La Veneziana" Jorge Luis Borges, "The Garden of Forking Paths" John Barth, "Lost in the Funhouse" Due: Craft Exercise #6 | ||
11) | Craft of poetry: Sound, Meter, Repetition, Rhyme Read: Shakespeare, Sonnet 145 Dylan Thomas, "Do not go gentle into that good night" Elizabeth Bishop, "One Art" Paul Muldoon, "It won't ring true" Lydia Davis, "Head, Heart" Dr. Suess, "How The Grinch Stole Christmas" Craft of poetry: Narrative in poetry and poetry in prose Read: Anne Carson, from Autobiography of Red Jamaica Kincaid, "Girl" Max Jacob, "War" Charles Simic, from The World Doesn't End Matsuo Basho, from The Narrow Road to the Interior Due: Craft Exercise #11 | ||
12) | Craft of poetry: Form and Freedom Read: John Ashbery, "Farm Implements and Rutabagas in a Landscape" Haiku Poems by e.e cummings Due: Craft Exercise #8 | ||
13) | Craft of poetry: Idea and Voice Read: Pablo Neruda, from "One Hundred Love Sonnets" Frank O'Hara "Ave Maria" Yusef Komunyakaa, "Thanks" Alan Ginsberg, "Sunflower Sutra" Jorie Graham, "Prayer" Due: Craft Exercise #9 | ||
14) | Craft of poetry: Imagery and Evocation Read: Oscar Wilde, "Symphony In Yellow" Lydia Davis, "The Fly" WC Williams, "The Red Wheelbarrow" Li-Young Lee, "This Room And Everything In It" Mary Oliver, "Rain" Due: Craft Exercise #10 |
Ders Notları: | Course Packet and additional handouts |
Diğer Kaynaklar: | DErs notları ve hazırlanmış ders paketi (DErleme ders paketi) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Ödev | 5 | % 50 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |