İŞLETME (İNGİLİZCE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS6888-2 Doktora Tezi Bahar 0 0 0 30
Ön Koşullar:
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersin Amacı: Bu ders, diğer lisansüstü dersleri gibi öğrenciye ekstra teorik okuma veya metodolojik beceri kazandırmayı amaçlamaz. Daha basit bir şekilde, edinilmiş bulunan becerileri belirli araştırma alanlarına uygulayabilmeyi hedefler. Öğrencinin perspektifinden, bu ders teoriden tez aşamasına gerçekçi bir geçiş sağlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla bitiren öğrenci şu becerileri pekiştirir:
- Teorik ve metodolojik bilgiyi araştırılabilir fikirlere, özel araştırma sorularına ve hipotezlere uygulayabilmek,
- Doğru literatür taraması yapabilmek ve uygun bir kavramsal çerçeve oluşturabilmek,
- ÖZgün araştırma stratejileriyle gerçekçi bir araştırma dizaynı oluşturabilmek,
- Planlanan tezin bölüm bölüm detaylı bir taslağını oluşturmak,
- Araştırma konularının ve konulara uygun teorik ve metodolojik hususların etkili ve verimli bir şekilde ifade edilmesi,
- Diğer fikirleri teorik ve metodolojik tutarlılıklarına ve gerçekliklerine dikkat ederek eleştirebilmek,
- Tez sürecini anlamak ve stres, zaman, proje yönetimi, komite oluşturma, tez hazırlığı ve savunması gibi işlere hakim hale gelmek.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği öğrencileri, tez konusu belirleme, tez araştırma ve yazma süreci konularında eğitmektir.
Doktora tezi önemli bir çalışmayı göstermektedir. Doktora tezi araştırması bağımsız ve uzun süreli bir çalışmadır. Doktora tezi sürecinde öğrenci profesyonel bir araştırmacıya dönüşmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları: Tez konusu ile ilgili akademik kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Academic books and articles with related dissertation topic

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 1 % 100
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 40 560
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 1 4 4
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 14 13 182
Juri 1 4 4
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 750

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel işletmecilik yöntem ve kavramlarına derinlemesine hâkim olarak, finans, muhasebe ve denetim, pazarlama, yönetim ve organizasyon ya da insan kaynakları alanlarından birinde uzmanlaşmak. 5
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, 5
3) İşletme alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, 5
4) İşletme alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, 5