KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HUK6112 | Güncel Gelişmeler Işığında Türk İdare Hukuku | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AHMET YAYLA |
Dersin Amacı: | Bu derste karşılaştırmalı hukuk ve Türk hukukunda yaşanan güncel gelişmeler ele alınmaktadır. Bu kapsamda, yapay zeka ve iklim değişikliği gibi küresel konuların idare hukukuna etkisi detaylı ve kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Ayrıca, Anayasa Mahkemesi, Danıştay ve Uyuşmazlık Mahkemesi gibi yargı yerlerinin idare hukuku ve idari yargılama hukukunu ilgilendiren güncel kararları ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenciler, İdare Hukukunu ilgilendiren meseleleri çözümleyebilir ve bu meselelere karşı kendi bakış açısını geliştirebilir. Güncel yargı kararlarından haberdar olup bunlar hakkında yorum yapabilme yeteneğine kavuşur. |
1. Giriş ve yöntem 2. İdare hukuku alanını ilgilendiren güncel Anayasa Mahkemesi kararları 3. İdare hukuku alanını ilgilendiren güncel Danıştay kararları 4. Yapay zekanın idari işlemin unsurlarına etkileri 5. Yapay zekanın idarenin sorumluluğuna etkileri 6. Yapay zeka ve kamu görevlisi tanımı 7. İklim değişikliği ve kamu yararı 8. Ara sınav 9. İdarenin iklim değişikliğini önleme faaliyeti 10. İdarenin iklim değişikliğine uyum faaliyeti 11. Global idare hukuku ajanları 12. İdare hukuku ve küreselleşme olgusu 13. Neoliberal politikalar karşısında idare hukuku 14. İdare hukukunda yaşanan dönüşümler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve yöntem | Ders kitapları | |
2) | İdare hukuku alanını ilgilendiren güncel Anayasa Mahkemesi kararları | Anayasa, AYM kararları | |
3) | İdare hukuku alanını ilgilendiren güncel Danıştay kararları | Anayasa, Danıştay kararları | |
4) | Yapay zekanın idari işlemin unsurlarına etkileri | Kitap, makale | |
5) | Yapay zekanın idarenin sorumluluğuna etkileri | Kitap, makale | |
6) | Yapay zeka ve kamu görevlisi tanımı | Kitap, makale | |
7) | İklim değişikliği ve kamu yararı | Kitap, makale | |
8) | Ara sınav | ||
9) | İdarenin iklim değişikliğini önleme faaliyeti | Kitap, makale | |
10) | İdarenin iklim değişikliğine uyum faaliyeti | Kitap, makale | |
11) | Global idare hukuku ajanları | Kitap makale | |
12) | İdare hukuku ve küreselleşme olgusu | Kitap, makale | |
13) | Neoliberal politikalar karşısında idare hukuku | Kitap makale | |
14) | İdare hukukunda yaşanan dönüşümler | Kitap makale |
Ders Notları: | YAYLA Ahmet, İdare Hukuku Bakımından Yapay Zeka, Seçkin SANCAKDAR Oğuz, “İklim Değişikliğinin Kamu Hizmeti, Sürdürülebilir Kalkınma ve Temel Haklara Etkilerinden Kesitler ve İklim Davaları”, İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, S. 22, 2023 AÇIMUZ Bige, “Devletin Yükümlülüklerine, Sorumluluğuna ve Yargıcın Yetkilerine Yaklaşımda Dönüştürücü Etkileri Bakımından Sistemik İklim Davaları”, YUHFD, C. XIX, S. 2, 2022, s. 343-428. Öğrencinin ulaşacağı diğer kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | Anayasa Mahkemesi kararları, Danıştay kararları, idare hukuku mevzuatı, idare hukuku dergileri |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 | 169 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 296 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Alanla ilgili ileri seviyede kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki dinamik ilişkileri karşılaştırmalı hukuk seviyesinde kavrar. 2) Kamu hukuku ile ilgili küresel ve ulusal gelişmeleri analiz eder. 3) Hukuk araştırma metotlarına vakıftır. Analitik düşünme becerisi derinleşir. | |
2) | 1) Kamu hukukunda karar alma ve uygulama süreçlerine ilişkin ileri seviye bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 2) Geliştirdiği yenilikçi düşünce ve yöntemi kamu hukukuna ilişkin bir alana aktarma becerisi kazanır. | |
3) | 1)Program her ne kadar Türkçe olsa da alanıyla ilgili yaptığı karşılaştırmalı hukuka ilişkin araştırmalar neticesinde edinilen bilgi ve beceriler öğrenciye en az bir yabancı dili hukuk alanında iyi kullanma becerisi kazandırır. 2) Uzman kişiler ile tartışmalarda alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir diyalog kurar. | |
4) | 1) Kamu hukuku alanında güncel gelişmeleri, yargı kararlarını ve akademik yayınları takip eder. 2) Kamu hukukundaki değişen teori ve uygulamaları fark eder. | |
5) | 1) Kamu hukukunda değişen ve gelişen kuram ve olguları yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2) Alana dair sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | |
6) | 1) Kamu hukuku alanına katkıda bulunacak yenilikçi bir bakış açısını gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla geliştirir. 2) Kamu hukuku alanı ile ilgili bireysel ya da ekip olarak ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde eserler yayımlar. 3) Kamu hukuku alanıyla ilgili türlü etkinlik ve projeler düzenler. |