KAMU HUKUKU (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HUK6108 | Kişisel Verilerin Korunması | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı hızla gelişen ve önemi her geçen gün artan kişisel verilerin korunması konusunda öğrencilerin temel bilgilere ve tartışma becerisine sahip olmasının sağlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Kişisel verilerin korunması hukukunun temel konularını kavrar; - Gözetim teknolojilerinin sosyal ve hukuksal alandaki etkilerini öğrenir; - Kişisel verilerin korunması ile ilgili konularda hukuksal argümanlar geliştirir, - Kişisel verilerin korunması hukukunda temel ilkelerin önemini kavrar, - Gözetim toplumu ile ilişkili hukuksal sorunları tanımlar |
Bu ders kapsamında kişisel verilerin korunması ilişkili hukuksal sorunlar üzerinde durulmaktadır. Bu kapsamda, dersin temel konuları arasında veri koruması, gözetim ve bilgi toplumu arasındaki ilişki, kişisel verilerin korunması hukukunun gelişimi ile konuya ilişkin hukuksal düzenlemeler yer almaktadır. Gözetim toplumu ve kişisel verilerin korunması, telekomünikasyon sektöründe kişisel verilerin korunması, sağlık verilerinin korunması ve sosyal paylaşım sistemleri ile ilişkili hukuksal sorunlar diğer başlıca inceleme alanlarıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel Kavramlara giriş -Bilgi toplumu -İnternet -Veri -Kişisel veri -Kişisel verilerin korunması -Big Data -RFID -CCTV | Yok | |
2) | Bir insan hakkı olarak kişisel verilerin korunması | yok | |
3) | Kişisel verilerin korunması hukukunun gelişimi | ||
4) | Kişisel verilerin korunmasının uluslararası kaynakları | ||
5) | Kişisel verilerin korunmasının temel ilkelerine giriş | ||
6) | Veri korumasının temel ilkeleri | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Bilgilerin geleceğini belirleme hakkı | ||
9) | Hassas kişisel veriler | ||
10) | Eğitim sektöründe kişisel verilerin korunması | ||
11) | Sağlık verilerinin korunması | ||
12) | Big Data ile ilişkili hukuksal sorunlar | ||
13) | Bulut bilişim ve kişisel verilerin korunması | ||
14) | Türkiye'de kişisel verilerin korunması hukukunun anayasal temelleri | ||
15) | Kişisel verilerin korunması yasa tasarısı | ||
16) | Final sınavı |
Ders Notları: | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, Turhan Yayınları, Ankara 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Lee A. Bygrave, Data Protection Law, Kluwer Law International, Hollanda 2002. Daniel J. Solove, The Digital Person, New York University Press, ABD 2004. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1) Alanla ilgili ileri seviyede kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki dinamik ilişkileri karşılaştırmalı hukuk seviyesinde kavrar. 2) Kamu hukuku ile ilgili küresel ve ulusal gelişmeleri analiz eder. 3) Hukuk araştırma metotlarına vakıftır. Analitik düşünme becerisi derinleşir. | |
2) | 1) Kamu hukukunda karar alma ve uygulama süreçlerine ilişkin ileri seviye bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. 2) Geliştirdiği yenilikçi düşünce ve yöntemi kamu hukukuna ilişkin bir alana aktarma becerisi kazanır. | |
3) | 1)Program her ne kadar Türkçe olsa da alanıyla ilgili yaptığı karşılaştırmalı hukuka ilişkin araştırmalar neticesinde edinilen bilgi ve beceriler öğrenciye en az bir yabancı dili hukuk alanında iyi kullanma becerisi kazandırır. 2) Uzman kişiler ile tartışmalarda alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir diyalog kurar. | |
4) | 1) Kamu hukuku alanında güncel gelişmeleri, yargı kararlarını ve akademik yayınları takip eder. 2) Kamu hukukundaki değişen teori ve uygulamaları fark eder. | |
5) | 1) Kamu hukukunda değişen ve gelişen kuram ve olguları yorumlamada yetkinlik sahibidir. 2) Alana dair sorunların çözümüne gerek ulusal gerekse de uluslararası düzeyde katkıda bulunur. | |
6) | 1) Kamu hukuku alanına katkıda bulunacak yenilikçi bir bakış açısını gerek bağımsız olarak gerekse de ekip çalışmasıyla geliştirir. 2) Kamu hukuku alanı ile ilgili bireysel ya da ekip olarak ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde eserler yayımlar. 3) Kamu hukuku alanıyla ilgili türlü etkinlik ve projeler düzenler. |