ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HUK6108 | Kişisel Verilerin Korunması | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı hızla gelişen ve önemi her geçen gün artan kişisel verilerin korunması konusunda öğrencilerin temel bilgilere ve tartışma becerisine sahip olmasının sağlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Kişisel verilerin korunması hukukunun temel konularını kavrar; - Gözetim teknolojilerinin sosyal ve hukuksal alandaki etkilerini öğrenir; - Kişisel verilerin korunması ile ilgili konularda hukuksal argümanlar geliştirir, - Kişisel verilerin korunması hukukunda temel ilkelerin önemini kavrar, - Gözetim toplumu ile ilişkili hukuksal sorunları tanımlar |
Bu ders kapsamında kişisel verilerin korunması ilişkili hukuksal sorunlar üzerinde durulmaktadır. Bu kapsamda, dersin temel konuları arasında veri koruması, gözetim ve bilgi toplumu arasındaki ilişki, kişisel verilerin korunması hukukunun gelişimi ile konuya ilişkin hukuksal düzenlemeler yer almaktadır. Gözetim toplumu ve kişisel verilerin korunması, telekomünikasyon sektöründe kişisel verilerin korunması, sağlık verilerinin korunması ve sosyal paylaşım sistemleri ile ilişkili hukuksal sorunlar diğer başlıca inceleme alanlarıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel Kavramlara giriş -Bilgi toplumu -İnternet -Veri -Kişisel veri -Kişisel verilerin korunması -Big Data -RFID -CCTV | Yok | |
2) | Bir insan hakkı olarak kişisel verilerin korunması | yok | |
3) | Kişisel verilerin korunması hukukunun gelişimi | ||
4) | Kişisel verilerin korunmasının uluslararası kaynakları | ||
5) | Kişisel verilerin korunmasının temel ilkelerine giriş | ||
6) | Veri korumasının temel ilkeleri | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Bilgilerin geleceğini belirleme hakkı | ||
9) | Hassas kişisel veriler | ||
10) | Eğitim sektöründe kişisel verilerin korunması | ||
11) | Sağlık verilerinin korunması | ||
12) | Big Data ile ilişkili hukuksal sorunlar | ||
13) | Bulut bilişim ve kişisel verilerin korunması | ||
14) | Türkiye'de kişisel verilerin korunması hukukunun anayasal temelleri | ||
15) | Kişisel verilerin korunması yasa tasarısı | ||
16) | Final sınavı |
Ders Notları: | Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, Turhan Yayınları, Ankara 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Lee A. Bygrave, Data Protection Law, Kluwer Law International, Hollanda 2002. Daniel J. Solove, The Digital Person, New York University Press, ABD 2004. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |