ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5115 | Yükseköğretimde Planlama, Denetleme ve Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, yükseköğretimde denetleme ve değerlendirmenin nasıl yapılması gerektiği ile bilgili bilgileri sunan ve becerileri geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Ders, kurumsal değerlendirme ve öğretme ve öğrenmenin değerlendirilmesi adı altında 2 başlıkta ele alınmaktadır. Bu derste, nicel ve nitel veri toplama araçlarının uygun şekilde nasıl kullanılacağı aktarılmaktadır. Bunun yanında, değerlendirme araçlarının kurumun sürekli gelişime yönelik kullanılması doğrultusunda uygun yöntem ve stratejiler aktarılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir. II. Yükseköğretimde denetim yaklaşımları ve ilkeleri’ni kullanabilecektir. III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir. IV. Öğrenciler, fakülte öğretim üyesi ve idari personle Performansını değerlendirebileceklerdir. V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir. VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir. |
Yükseköğretimde Planlama, Denetleme ve Değerlendirme dersinde, katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Üniversiteler Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam ve Boyutlar | ||
2) | Denetleme ve Değerlendirme Türleri | ||
3) | Approaches and Principles in Planning and Evaluation | ||
4) | Kurumsal Değerlendirme | ||
5) | İdari ve Yönetsel Süreçlerin Değerlendirilmesi | ||
6) | Öğretimsel Süreçlerin Değerlendirilmesi | ||
7) | Öğretim Üyelerinin Değerlendirilmesi | ||
8) | İdari Personelin Değerlendirilmesi | ||
9) | Denetmen Nitelikleri | ||
11) | Değerlendirmede Liderlik | ||
12) | Değerlendirmede İnsan İlişkileri | ||
13) | Değerlendirmede Kurum Kültürü | ||
14) | Değerlendirmede Kurum Kültürü | ||
15) | FİNAL SINAVI | ||
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları: | Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill Evaluation and Assessment in Higher Education Journal (issues after 2008). |
Diğer Kaynaklar: | Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon. Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin. Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston. Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960). Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark. Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |