ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5115 Yükseköğretimde Planlama, Denetleme ve Değerlendirme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU
Dersin Amacı: Bu ders, yükseköğretimde denetleme ve değerlendirmenin nasıl yapılması gerektiği ile bilgili bilgileri sunan ve becerileri geliştirmeyi hedefleyen bir derstir. Ders, kurumsal değerlendirme ve öğretme ve öğrenmenin değerlendirilmesi adı altında 2 başlıkta ele alınmaktadır. Bu derste, nicel ve nitel veri toplama araçlarının uygun şekilde nasıl kullanılacağı aktarılmaktadır. Bunun yanında, değerlendirme araçlarının kurumun sürekli gelişime yönelik kullanılması doğrultusunda uygun yöntem ve stratejiler aktarılmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler, Denetleme kavramı, denetleme ve değerlendirme türlerini tartışabilecektir.
II. Yükseköğretimde denetim yaklaşımları ve ilkeleri’ni kullanabilecektir.
III. Kurumsal Denetleme ilkelerini uygulayabileceklerdir.
IV. Öğrenciler, fakülte öğretim üyesi ve idari personle Performansını değerlendirebileceklerdir.
V. Denetmen nitelikleri, denetimde liderlik ve insan ilişkileri özelliklerini ifade edebileceklerdir.
VI. Denetimde güdüleme, moral, okul iklimi, kültürü, sağlığı kavramlarının önemini tartışabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Yükseköğretimde Planlama, Denetleme ve Değerlendirme dersinde, katılımcıların ulusal ve uluslararası kurum içi ve kurum dışı denetleme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında bilgi, anlayış ve beceri geliştirmeleri hedeflenmektedir. Ders içeriğinde uluslararası akreditasyon, Avrupa Üniversiteler Birliği kalite güvence çalışmaları, tanınma ve şeffaflık gibi konulara da yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denetleme Kavramı: Tanım, Kapsam ve Boyutlar
2) Denetleme ve Değerlendirme Türleri
3) Approaches and Principles in Planning and Evaluation
4) Kurumsal Değerlendirme
5) İdari ve Yönetsel Süreçlerin Değerlendirilmesi
6) Öğretimsel Süreçlerin Değerlendirilmesi
7) Öğretim Üyelerinin Değerlendirilmesi
8) İdari Personelin Değerlendirilmesi
9) Denetmen Nitelikleri
11) Değerlendirmede Liderlik
12) Değerlendirmede İnsan İlişkileri
13) Değerlendirmede Kurum Kültürü
14) Değerlendirmede Kurum Kültürü
15) FİNAL SINAVI
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları: Sergiovanni, Thomas J. and Robert J. Starrat.Supervision.(1993). Fifth Ed. New York: Mc Graw Hill Evaluation and Assessment in Higher Education Journal (issues after 2008).
Diğer Kaynaklar: Hoy, A.W.& W.K. Hoy.(2009). Instructional Leadership: A Research-based guide to learning in schools. 3rd edition. Boston: Allyn and Bacon. Cogan, Morris. Clinical Supervision.(1973). Boston: Houghton Mifflin. Goldhammer, Robert., Robert Anderson and Robert J. Krajevsky. Clinical Supervision.(1980).2 d edi. New York: Holt, Rinehart and Winston. Hick, Hanne J. Educatuonal Supervision in Principle and Practice.(1960). Hopkins, W. Scott and Kenneth D. Moore. Clinical Supervision. (1993). Wisconsin: WCB Brown and Benchmark. Hoy, W. K.and P. B. Forsyth. Effective Supervision: Theory into Practice.(1986).New York: Random House .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 10
Sunum % 0
Projeler 1 % 30
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı