ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5114 | Yükseköğretim Kurumlarında Kurumsal Araştırma | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı yükseköğretim kurumlarının öğrenci, öğretim elemanı ve personele ilişkin bilgi toplanması, analiz edilmesi ve yöneticilere önerilerde bulunmaya yöneliktir. Bu dersin konuları arasında öğrenci kayıtlarının yönetimi, öğrenci özelliklerinin saptanması, mezuniyet ve başarı oranlarının saptanması, öğrenci terklerinin/kayıt yaptırmamaları durumunda nedenlerinin araştırılması, öğrenci ve öğretim elemanı başına düşen kredilerin belirlenmesi, öğrenci ücretleri ve finansman bilgilerinin çıkarılması, öğrencilerin öğrenim deneyimlerinin izlenmesi, mezunların izlenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler her kademedeki yüksek öğretim liderlerinin kurumsal gelişim için verileri etkin biçimde nasıl kullandıklarını anlayacaklardır. II. Öğrenciler anketler, kampus bilgilendirme sistemleri, ulusal veri kaynakları, ve diğer kaynaklardan elde edilen verileri, yüksek öğretim durumlarında sürekli gelişimi desteklemek amacıyla analiz etme metotlarını öğrenecek ve tartışacaklardır. III. Öğrenciler yüksek öğretim kurumlarında veriye dayalı iyileştirme çabalarının karmaşık sosyal, politik ve sembolik süreçler olduklarını anlayacaklardır. IV. Öğrenciler kayıt ve kabul yönetimi, sınıf içi ve dışında öğrencinin öğrenmesini destekleme, öğretim görevlilerinin çalışma hayatlarını zenginleştirme, dış izleyenlerle (akreditasyon ve diğer hesap verme süreçleri gibi) anlamlı etkileşimler, ve rakip kurumların analizini çıkarma gibi işlevsel uygulamaları tartışabileceklerdir. |
Karar Vermede Veriye Dayalı Bilginin Önemi Veriye Dayalı Bilgi Toplamanın Karmaşık Sosyal, Politik ve Sembolik Süreçleri Kurumsal Gelişime Yönelik Bakış Açıları Veri Toplama Yolları Kayıt Yönetimi için Veri Kullanımı Akademik Başarı ve Akademik Mükemmellik için Veri Kullanımı Öğretim Görevlilerinin Çalışma Hayatını Geliştirmeye Yönelik Veri Kullanımı Akreditasyon ve Hesap Verme Süreçleri Rakip Kurumları Analiz Edebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Karar Vermede Veriye Dayalı Bilginin Önemi | ||
2) | Veriye Dayalı Bilgi Toplamanın Karmaşık Sosyal, Politik ve Sembolik Süreçleri | ||
3) | Kurumsal Gelişime Yönelik Bakış Açıları | ||
4) | Veri Toplama Yolları | ||
5) | Veri Toplama Yolları | ||
6) | Vaka Çalışması | ||
7) | Kayıt Yönetimi için Veri Kullanımı | ||
8) | Kayıt Yönetimi için Veri Kullanımı | ||
9) | Akademik Başarı ve Akademik Mükemmellik için Veri Kullanımı | ||
10) | Öğretim Görevlilerinin Çalışma Hayatını Geliştirmeye Yönelik Veri Kullanımı | ||
11) | Öğretim Görevlilerinin Çalışma Hayatını Geliştirmeye Yönelik Veri Kullanımı | ||
12) | Akreditasyon ve Hesap Verme Süreçleri | ||
13) | Akreditasyon ve Hesap Verme Süreçleri | ||
14) | Rakip Kurumları Analiz Edebilme | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Middaugh, M. f. (2009). Planning and Assessment in Higher Education: Demonstrating Institutional Effectiveness. Josey-Bass: San Francisco Howard, R. D., G. W. McLaughlin, and W. E. Knight. (2012). The Handbook of Institutional Research. John Wiley & Sons: San Francisco |
Diğer Kaynaklar: | Case Studies / Vakalar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 3 | 6 | 18 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |