ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5113 | Yükseköğretimde Kurumsal Gelişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN |
Dersin Amacı: | Bu ders yükseköğretim kurumlarında görev yapan/yapmakta olan bireylerin yükseköğretim kurumlarının kurumsal gelişim gereksinmelerini karşılamalarına yöneliktir. Bu derste yer verilecek diğer konular mezunlarla ilişkiler, yükseköğretim kurumlarına bağış ve diğer katkılar yoluyla kaynak sağlama ve halkla ilişkilerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler bütüncül bir kampüs stratejisi oluşturma ve uygulamada kurumsal gelişimin önemini anlayacaklardır. II. Öğrenciler verimli bir işletme gelişiminin üç önemli parçasını (kaynak bulma, mezun ilişkileri, iletişim) ve aralarındaki ilişkileri anlayacak ve açıklayabileceklerdir. III. Öğrenciler kurumsal gelişimi kaynak geliştirme aktivitelerinin daha büyük kampus stratejik öncelikleri ve hedefleri nasıl tamamladığı ve güçlendirdiğini öne çıkararak, ‘uygulamada’ nasıl işlediğini inceleyeceklerdir. IV. Öğrenciler kurumsal gelişim yöneticilerinin profesyonel uygulamalarında dikkate almaları gereken etik konuları analiz edeceklerdir. |
Yüksek Öğretimin Anahtar Paydaşları Kampus Stratejisi Oluşturmak Verimli Bir Gelişim Operasyonunun Bileşenleri Kaynak Bulma Etkinlikleri ve Modelleri Mezun İlişkileri Paydaşlarla İletişim / İlişkiler Kaynak Geliştirme Etkinlikleri Daha Büyük Kampus Stratejik Öncelikleri ve Hedefleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Key Shareholders in Higher Education | ||
2) | Kampus Stratejisi Oluşturmak | ||
3) | Kampus Stratejisi Oluşturmak | ||
4) | Verimli Bir Gelişim Operasyonunun Bileşenleri | ||
5) | Kaynak Bulma Etkinlikleri ve Modelleri | ||
6) | Kaynak Bulma Etkinlik ve Modelleri | ||
7) | Mezun İlişkileri | ||
8) | Mezun İlişkileri | ||
9) | Paydaşlarla İletişim / İlişkiler | ||
10) | Örnek Vaka | ||
11) | Kaynak Geliştirme Etkinlikleri | ||
12) | Daha Büyük Kampus Stratejik Öncelikleri ve Hedefleri | ||
13) | Daha Büyük Kampus Stratejik Öncelikleri ve Hedefleri | ||
14) | Etik Sorunlar | ||
15) | Final Sınavı | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Westley, A. R. (1986). Handbook of Institutional Advancement. A Modern Guide to College and University Relations, Fund Raising, Alumni Relations, Government Relations, Publications, and Executive Management for Continued Advancement. Jossey-Bass Publishers: San Francisco Croteau, J. D. & Zachary A. Smith. (2012). Making the Case for Leadership: Profiles of Chief Advancement Officers in Higher Education. Rowman and Littlefield Publications: Plymouth. |
Diğer Kaynaklar: | Vakalar, Case Studies |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |