ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5112 İnsan Gelişimi / Öğrenci Hizmetlerinin Yönetimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. NEŞE UYANIK
Dersin Amacı: Bu ders öğrenci gelişim süreciyle ilgili araştırmaları incelemeyi ve gerek lisans gerekse yüksek lisans düzeyindeki öğrencilerin, sınıf içi ve dışı etkileşimler neticesinde, eğitimleri sürecinde entelektüel, etik, duygusal ve sosyal açıdan nasıl değiştiklerini anlamayı amaçlar. Üniversite programlarının verimliliğin arttırılması, üniversitedeki çeşitli öğrenci destek birimlerinin önemi, görevi, çalışma prensipleri gibi konular incelenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
* Öğrenci işleri ve servisleri programları çerçevesindeki temel varsayımları, prensipleri, değerleri, inançları ve etiği kavrarlar

* Bu hizmetlerin ve bu birimlerdeki çalışanların okul ortamında ve öğrencilerin akademik, duygusal, sosyal, kişisel ve genel refahında nasıl bir rol üstlendiğini anlarlar

* Alanla ilintili araştırma, değerlendirme ve stratejik planlama süreçleriyle ilgili perspektif geliştirirler

* Öğrenci işleri ve hizmetlerindeki sağlık, güvenlik ve hukuki konuları bilirler

* Öğrenci işleri ve hizmetleri fonksiyonundaki temel hizmet başlıklarını sıralayabilir ve tartışabilirler

* Farklı ülkelerdeki yüksek öğretim düzeyi öğrenci hizmetleri faaliyetlerini karşılaştırabilirler

Dersin İçeriği

Etkili bir öğrenci işleri ve servisleri programı için gerekli temel varsayımlar, prensipler, değerler ve inanışlar ; öğrenci işleri ve servislerindeki görevlilerin profesyonel hazırlığı ve gelişimi; yüksek öğretim düzeyinde öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama; öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular, öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar; çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri; dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve içeriğe genel bir giriş -
2) Ön tartışma ve varsayımlar Ludeman, et al * Foreword, preface, introduction, Acknowledgements, executive summary, preamble (pages i-xix) * Section I: Assumptions
3) Etkili bir öğrenci işleri ve servisleri programı için gerekli temel prensipler, değerler ve inanışlar Ludeman, et al - Section II
4) Öğrenci işleri ve servislerindeki görevlilerin profesyonel hazırlığı ve gelişiminin rolü Ludeman, et al - Section III
5) Yüksek öğretim öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama Ludeman, et al. - Section IV
6) Yüksek öğretim öğrenci işleri ve servislerinde araştırma, ölçme değerlendirme ve stratejik planlama Ludeman, et al -Section IV
7) Öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular Ludeman, et al. - Section V-VI
8) Öğrenci işlerinde etik, güvenlik, risk yönetimi ve hukuki konular Ludeman, et al - Section V-VI
9) Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar Ludeman, et al - Section VIII
10) Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar Ludeman, et al - Section VIII
11) Yüksek öğretimde öğrenci işleri ve servisleri fonksiyonu: öğrenci eğitimi ve başarısını arttırmak için sunulan profesyonel servis ve programlar Ludeman, et al - Section VIII
12) * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) Ludeman, et al - Section VII & IX
13) * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) Ludeman, et al - Section VII & IX
14) * Çatışma-felaket sonrası ülkelerde yüksek öğretim öğrenci işleri ve servisleri * Dünyadaki öğrenci işleri ve servisleri uygulamaları hakkında ülke raporları (Öğrenciler sunum yapacaktır) Ludeman, et al - Section VII & IX
15) Final haftası
16) Final haftası

Kaynaklar

Ders Notları: Student Affairs and Services in Higher Education: Global Foundations, Issues and Best Practices Roger B. Ludeman, Editor-in-chief Kenneth J. Osfield, Associate editor Enrique Iglesias Hidalgo, Assistant editor Danja Oste, Assistant editor Howard S.Wang, Assistant editor UNESCO, 2009
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 15
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 0 0 0
Ödevler 1 25 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 189

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı