ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5110 | Yükseköğretimde Öğretme ve Öğrenme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenmenin temel konularına odaklanılmaktadır: Yükseköğretimde öğrenme nedir? Öğretimde karşılaşılan güçlükler nelerdir? Farklı öğrenme model ve teorileri, öğrenme yaklaşımlarındaki son trendler, öğrenmenin akademisyenler üzerindeki etkisi ve akademisyenlerin öğretme yaklaşımları incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, eğitim bilimlerinde yapılmış ilgili araştırma ve teorilere dayanarak yüksek öğretimde öğrencilerin öğrenme süreçlerini tanımlayacaklardır. II. Öğrenciler yüksek öğretimde sık kullanılan öğretim yöntemlerinin bazılarına dayandırarak pedagojik argümanları açıklayabileceklerdir. III. Öğrenciler eğitim bilimindeki mevcut, baskın yönelimleri bilecekler ve pedagojik teori ve araştırmanın tarihsel perspektifi ışığında tartışabileceklerdir. IV. Öğrenciler akademik liderlikte dengeyi anlayacak ve tartışabileceklerdir. V. Öğrenciler öğretme ve öğrenmeye yönelik değişik değerlendirme yaklaşımlarının kullanım ve faydalarını tartışacaklardır. |
Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek Pedagoji ve Akademik Liderlik Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Akademik Liderlikte Denge |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma | ||
2) | Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma | ||
3) | Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri | ||
4) | Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri | ||
5) | Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri | ||
6) | Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek | ||
7) | Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek | ||
8) | Pedagoji ve Akademik Liderlik | ||
9) | Pedagoji ve Akademik Liderlik | ||
10) | Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi | ||
11) | Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi | ||
12) | Akademik Liderlikte Denge | ||
13) | Akademik Liderlikte Denge | ||
15) | Proje Sunumları | ||
16) | Proje Sunumları |
Ders Notları: | Fink, L. Dee. (2003). Creating Significant Learning Experiences: An Integrated Approach to Designing College Courses. Jossey-Bass: San Francisco Nilson, Linda B. (2010). Teaching at Its Best: A Research-Based Resource for College Instructors. Jossey-Bass: San Francisco |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 15 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 3 | 5 | 15 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |