ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5110 Yükseköğretimde Öğretme ve Öğrenme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN
Dersin Amacı: Bu derste öğrenmenin temel konularına odaklanılmaktadır: Yükseköğretimde öğrenme nedir? Öğretimde karşılaşılan güçlükler nelerdir? Farklı öğrenme model ve teorileri, öğrenme yaklaşımlarındaki son trendler, öğrenmenin akademisyenler üzerindeki etkisi ve akademisyenlerin öğretme yaklaşımları incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler, eğitim bilimlerinde yapılmış ilgili araştırma ve teorilere dayanarak yüksek öğretimde öğrencilerin öğrenme süreçlerini tanımlayacaklardır.
II. Öğrenciler yüksek öğretimde sık kullanılan öğretim yöntemlerinin bazılarına dayandırarak pedagojik argümanları açıklayabileceklerdir.
III. Öğrenciler eğitim bilimindeki mevcut, baskın yönelimleri bilecekler ve pedagojik teori ve araştırmanın tarihsel perspektifi ışığında tartışabileceklerdir.
IV. Öğrenciler akademik liderlikte dengeyi anlayacak ve tartışabileceklerdir.
V. Öğrenciler öğretme ve öğrenmeye yönelik değişik değerlendirme yaklaşımlarının kullanım ve faydalarını tartışacaklardır.

Dersin İçeriği

Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma
Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri
Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek
Pedagoji ve Akademik Liderlik
Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
Akademik Liderlikte Denge




Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma
2) Yetişkin Öğrenme Teorileri ve Araştırma
3) Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri
4) Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri
5) Yüksek Öğretimde Sık Kullanılan Öğretim Yöntemleri
6) Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek
7) Örnek Ders İzlencelerini Analiz Etmek
8) Pedagoji ve Akademik Liderlik
9) Pedagoji ve Akademik Liderlik
10) Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
11) Yüksek Öğretimde Öğretme ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi
12) Akademik Liderlikte Denge
13) Akademik Liderlikte Denge
15) Proje Sunumları
16) Proje Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Fink, L. Dee. (2003). Creating Significant Learning Experiences: An Integrated Approach to Designing College Courses. Jossey-Bass: San Francisco Nilson, Linda B. (2010). Teaching at Its Best: A Research-Based Resource for College Instructors. Jossey-Bass: San Francisco
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 15
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 15
Projeler 1 % 15
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 15
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Sunum / Seminer 3 5 15
Proje 1 6 6
Ödevler 10 3 30
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı