|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Tanışma, ders tanımı, konu listesi, ders işlenişi hakkında bilgilendirme. |
2) |
YÜKSEKÖĞRETİM: KAVRAMSAL ÇERÇEVE |
Üniversite Kavramının Tarihsel Gelişimi,
Akademik Özgürlük, İdari ve Mali Özerklik Yükseköğretimin Değişen Bağlamı
|
3) |
YÜKSEKÖĞRETİM: KAVRAMSAL ÇERÇEVE |
Toplumsal Bir Kurum ve Endüstri
Yönetim ve Liderlik
Kalite ve Mali Kaynak Sorunu
OECD Ülkelerinde Yeniden Yapılanma
Bologna Süreci
|
4) |
DÜNYADA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ |
Amerika Birleşik Devletleri
Amerikan Yükseköğretiminin Belirgin Vasıfları
Amerikan Yükseköğretiminin Sorunları
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
|
5) |
DÜNYADA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ |
Fransa
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
Polonya
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
|
6) |
DÜNYADA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ |
İngiltere
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
İsveç
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
|
7) |
DÜNYADA YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMLERİ |
Japonya
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
Çin Halk Cumhuriyeti
Giriş Sistemi
Yönetim
Mali Yapı
Kalite Güvencesi
|
8) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMEL MESELELERİ |
Araştırmacı ve Öğretim Üyesi Yetiştirme
Üniversite-Toplum İlişkisi
Üniversite-İş Dünyası İlişkisi
Eğitimde Kalite
Açıköğretim
|
9) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMELLERİ |
Türkiye’de Yükseköğretimin Kısa Tarihi
Osmanlı Dönemi
|
10) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMELLERİ |
Cumhuriyet Dönemi
|
11) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMELLERİ |
Yükseköğretimle İlgili Hukuki Düzenlemeler
Anayasal Düzenlemeler
Yasal Düzenlemeler
|
12) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİM |
Üniversite ile Toplum ve İş Dünyasının İlişkileri
Eğitimde Kalite ve Değerlendirme
Uluslararasılaşma
|
13) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMEL MESELELERİ |
Merkeziyetçi Sistem
Kurumsal Yönetim
Mali Özerklik
|
14) |
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN TEMEL MESELELERİ |
Akademik Yükseltme
Akademik Özgürlük
Üniversite Giriş Sınavı ve Arz-Talep Dengesi
Eşitsizlik
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final |
- |
Ders Notları: |
Ergüder, Ü. (2008). Recommendations. Barblan, A., Ergüder, Ü. & Gürüz, K., Higher
education in Turkey: Institutional autonomy and responsibility in a modernising
society. (Case studies by the Manga Charta Observatory for Fundamental University
Values and Rights.) içinde (s. 155-205). Bologna: Bononia University
Press.
Eurydice. (2007a). European glossary on education. Volume 5: Decision-making, advisory,
operational and regulatory bodies in higher education. Brussels.
Eurydice. (2007b). Focus on the structure of higher education in Europe 2006/07. National
trends in the Bologna process. Brussels.
Eurydice. (2008). Higher education governance in Europe: Policies, structures, funding
and academic staff. Brussels.
Finn, C. E. (1998). Today’s academic market requires a new taxonomy of colleges.
Chronicle of Higher Education, 44 [January 9], B4-B5.
|
Diğer Kaynaklar: |
Department for Education and Skills. (2007). Bologna process stocktaking report
2007. London. 19 Ağustos 2008’de erişilmiştir: http://www.dcsf.gov.uk/londonbologna/
uploads/documents/6909-BolognaProcessST.pdf
Doğramacı, İ. (2007). Türkiye’de ve dünyada yükseköğretim yönetimi. Ankara: Meteksan.
Dougherty, K. (2004). Financing higher education in the United States. 19 Nisan 2007
tarihinde erişilmiştir: http://www.tc.columbia.edu/centers/coce/pdf_files/c9.pdf
DPT (2000). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı. Yükseköğretim özel ihtisas komisyonu
|