ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5107 Yükseköğretim Liderliği Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere liderlik kuramlarını ve kavramlarını uygulamalı olarak aktarmaktır. Ders kapsamında, yükseköğretim liderliği üzerine yapılmış olan araştırmalara ve yayınlara yer verilmektedir. Ders içeriği vaka çalışmaları ile de desteklenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler , liderlik kavramlarını kullanarak, yönetimsel sorunları analiz edebilir.
II. Akademik liderlik ve idari liderlik kavramları ile ilgili yönetim kavramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir.
III. Akademik liderlik kuramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir.
IV. Cinsiyet ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir.
V. Denge ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir.
VI. Verilen vakalardaki sorunlara, Durumsal ve Çoklu Liderlik açısından bakarak, çözümler üretebilir.

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde yükseköğretim liderliği, akademik liderlik ve idari birimlerde liderlik olma üzere iki başlık altında tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Liderlik Alanları
2) Liderlik Kavramı ve Liderlik Konusunda Güncel Tartışmalar
3) Yükseköğretim Liderliği Kuramları
4) Yükseköğretim Liderliğinde Çağdaş Yaklaşımlar
5) Uluslararasılaşma ve Liderlik
6) Vaka Çalışması
7) Vizyoner Liderlik ve Dönüşümcü Liderlik
8) Öğretim ve Teknoloji Liderligi
9) Etik Liderlik ve Toplumsal Liderlik
10) Liderlik ve Cinsiyet
11) Liderlik ve Denge
12) Liderlik ve Kurum Kültürü
15) FİNAL SINAVI
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları: Lee G. Bolman ve Terrence E. Deal (2003). Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership (3rd Ed). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Diğer Kaynaklar: Articles provided from various higher education journals: Higher Education Review, Higher Education, Journal of Higher Education.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 3 10 30
Proje 2 15 30
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı