ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5107 | Yükseköğretim Liderliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere liderlik kuramlarını ve kavramlarını uygulamalı olarak aktarmaktır. Ders kapsamında, yükseköğretim liderliği üzerine yapılmış olan araştırmalara ve yayınlara yer verilmektedir. Ders içeriği vaka çalışmaları ile de desteklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler , liderlik kavramlarını kullanarak, yönetimsel sorunları analiz edebilir. II. Akademik liderlik ve idari liderlik kavramları ile ilgili yönetim kavramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir. III. Akademik liderlik kuramlarını kullanarak yönetimsel sorunları analiz edebilir. IV. Cinsiyet ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir. V. Denge ve liderlik ile ilgili konuları irdeleyerek yönetsel sorunlara bakış açıları sunabilir. VI. Verilen vakalardaki sorunlara, Durumsal ve Çoklu Liderlik açısından bakarak, çözümler üretebilir. |
Ders içeriğinde yükseköğretim liderliği, akademik liderlik ve idari birimlerde liderlik olma üzere iki başlık altında tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Liderlik Alanları | ||
2) | Liderlik Kavramı ve Liderlik Konusunda Güncel Tartışmalar | ||
3) | Yükseköğretim Liderliği Kuramları | ||
4) | Yükseköğretim Liderliğinde Çağdaş Yaklaşımlar | ||
5) | Uluslararasılaşma ve Liderlik | ||
6) | Vaka Çalışması | ||
7) | Vizyoner Liderlik ve Dönüşümcü Liderlik | ||
8) | Öğretim ve Teknoloji Liderligi | ||
9) | Etik Liderlik ve Toplumsal Liderlik | ||
10) | Liderlik ve Cinsiyet | ||
11) | Liderlik ve Denge | ||
12) | Liderlik ve Kurum Kültürü | ||
15) | FİNAL SINAVI | ||
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları: | Lee G. Bolman ve Terrence E. Deal (2003). Reframing Organizations: Artistry, Choice and Leadership (3rd Ed). San Francisco, CA: Jossey-Bass. |
Diğer Kaynaklar: | Articles provided from various higher education journals: Higher Education Review, Higher Education, Journal of Higher Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 |
Proje | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |