MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5106 Karşılaştırmalı Yükseköğretim Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU
Dersin Amacı: Türkiye Avrupa Birliği ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini farklı boyutlar açısından karşılaştırmalı bir biçimde inceleyerek çeşitli yükseköğretim sistemlerine ilişkin bilgiler edinmek ve ülkemizdeki yükseköğretim sisteminin bugünkü ve gelecekteki durumuna ilişkin mantıklı çıkarımlarda bulunmak.Ders kapsamında, Kanada, Çin ve ABD gibi ülkelerdeki yükseköğretim sistemleri, yapıları ve işleyişi de karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Türkiye yükseköğretim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek
II. Avrupa Birliği ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak.
III. Türkiye, Kanada, Çin ve ABD ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak.
IV. Türk yükseköğretim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı Yükseköğretim Yönetimi dersinde, katılımcıların ulusal yükseköğretim sistemi ile dünya ülkeleri eğitim sistemleri konusunda bir görüş kazanmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında şu konular ele alınacaktır: İngiltere, Almanya, İsveç, Kanada yükseköğretim sistemleri, Avrupa Birliği yükseköğretim alanı, yükseköğretimde uluslararasılaşma, küreselleşme ve kültürlerarası paylaşım.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı ve Türkyükseköğretim sistemine giriş
2) Türk yükseköğretim sistemi: Sorunları, Yeni Eğilimler ve İstatiksel Bilgiler
3) Avrupa Birliği Yükseköğretim Sistemleri
4) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa
5) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: İngiltere
6) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Hollanda, Danimarka ve Norveç
7) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Kanada
8) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: ABD
9) Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri:Çin
11) Yükseköğretim Politikaları ve Uluslararasılaşma
12) Yükseköğretim Politikaları ve Uluslararasılaşma
13) Yükseköğretimde Kalite and Accreditation
14) Yükseköğretimde Standartlar
15) FİNAL SINAVI
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları: James, J. F. & Altbach, P. G. (2011).International Handbook of Higher Education. Springer: The Netherlands.
Diğer Kaynaklar: EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe. http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf EURYDICE (2011). National Education System and Policies http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 15 15
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı