MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEA5106 | Karşılaştırmalı Yükseköğretim | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÖZGE HACIFAZLIOĞLU |
Dersin Amacı: | Türkiye Avrupa Birliği ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini farklı boyutlar açısından karşılaştırmalı bir biçimde inceleyerek çeşitli yükseköğretim sistemlerine ilişkin bilgiler edinmek ve ülkemizdeki yükseköğretim sisteminin bugünkü ve gelecekteki durumuna ilişkin mantıklı çıkarımlarda bulunmak.Ders kapsamında, Kanada, Çin ve ABD gibi ülkelerdeki yükseköğretim sistemleri, yapıları ve işleyişi de karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Türkiye yükseköğretim sistemini farklı boyutlar açısından değerlendirmek II. Avrupa Birliği ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini farklı boyutlarını açıklamak. III. Türkiye, Kanada, Çin ve ABD ülkelerinin yükseköğretim sistemlerini karşılaştırarak tartışmak. IV. Türk yükseköğretim sistemine ilişkin öneriler geliştirmek. |
Karşılaştırmalı Yükseköğretim Yönetimi dersinde, katılımcıların ulusal yükseköğretim sistemi ile dünya ülkeleri eğitim sistemleri konusunda bir görüş kazanmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında şu konular ele alınacaktır: İngiltere, Almanya, İsveç, Kanada yükseköğretim sistemleri, Avrupa Birliği yükseköğretim alanı, yükseköğretimde uluslararasılaşma, küreselleşme ve kültürlerarası paylaşım. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı ve Türkyükseköğretim sistemine giriş | ||
2) | Türk yükseköğretim sistemi: Sorunları, Yeni Eğilimler ve İstatiksel Bilgiler | ||
3) | Avrupa Birliği Yükseköğretim Sistemleri | ||
4) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya Cum. ve Fransa | ||
5) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: İngiltere | ||
6) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Hollanda, Danimarka ve Norveç | ||
7) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: Kanada | ||
8) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri: ABD | ||
9) | Karşılaştırmalı yükseköğretim sistemleri incelemeleri:Çin | ||
11) | Yükseköğretim Politikaları ve Uluslararasılaşma | ||
12) | Yükseköğretim Politikaları ve Uluslararasılaşma | ||
13) | Yükseköğretimde Kalite and Accreditation | ||
14) | Yükseköğretimde Standartlar | ||
15) | FİNAL SINAVI | ||
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları: | James, J. F. & Altbach, P. G. (2011).International Handbook of Higher Education. Springer: The Netherlands. |
Diğer Kaynaklar: | EURYDICE (2009). Education in europe network web site. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php EURYBASE (2009). The database on education systems in Europe. http:// earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/ilkogretim.pdf EURYDICE (2011). National Education System and Policies http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurybase_en.php#turkey EURYDICE (2010). Türk Eğitim Sisteminin Örgütlenmesi 2009/2010. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/TR_TR.pdf EURYDICE (2010). Avrupa'da Eğitim ve Öğretim Sistemlerinin Yapısı: Türkiye. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_TR_TR.pdf MEB (2008). MEB Dış İlişkiler Dairesi Belgeleri . http://digm.meb.gov.tr/Belgeler.html MEB (2008). Milli Eğitim İstatistikleri 2006-2007. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2006_2007.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |