ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEA5104 Yükseköğretim Tarihi ve Türk Yükseköğretimi Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLAY DALGIÇ
Dersin Amacı: Bu ders geleceğin ve bugünün üniversite liderleri, araştırmacıları ve yöneticilerine yönelik olarak, yükseköğretim tarihini bilmenin yükseköğretimde liderlik ve diğer profesyonel sorumlulukları yerine getirmenin önemli olduğu felsefesi üzerine oluşturulmuştur. Tarih bilinci eleştirel liderlik ve problem çözme sürecine farklı perspektifler getirebilmeyi sağlayabilmektedir. Çünkü kurumlar ve kurumsal sistemler zaman içinde öğrencileri, akademisyenleri ve yöneticileri etkileyen gelenekler ve değerler geliştirirler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Türk Yükseköğretiminin önemli tarihsel süreçleri, gelenekleri, değerleri ile ilgili bilgi edinmek;
• Yükseköğretimin önemli konularında tarihsel analiz yapabilmek için kapasite geliştirmek;
• Tarih öğreniminden edinilen bakışla kurumların ve kurum sistemlerinin liderlikle ilgili sorumluluklarını yerine getirebilmek;
• Yükseköğretim tarihi alanına farkındalık ve ilgi uyandırmak

Dersin İçeriği

Bu derste Türk Yükseköğretim kurumlarının kuruluşlarından günümüze kadar tarihsel süreç içinde sosyal, kültürel ve felsefî gelişimi ele alındıktan sonra, Türk yükseköğretiminin tarihsel gelişimi ve yükseköğretimle ilgili yasal düzenlemelere ilişkin konulara yer verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Türk Yükseköğretim tarihinde önemli olaylar İlgili okuma
3) Türk Yükseköğretim Sisteminin kuruluşu İlgili okuma
4) Tarih sürecinde Türk Yükseköğretim Sisteminin organizasyon yapısı İlgili Okuma
5) Yükseköğretim Felsefesi İlgili Okuma
6) Sömürge Dönemi Yükseköğretimi İlgili okuma
7) 19. yy.da Yükseköğretim İlgili Okuma
8) 19. yy.da Yükseköğretim İlgili okuma
9) 20. yy.da Yükseköğretim İlgili okuma
10) 20. yy.da Yükseköğretim İlgili okuma
11) Amerikan, İngiliz ve Alman Yükseköğretimi İlgili okuma
12) Girişimcilik Çağında Yükseköğretim İlgili Okuma
13) Yükseköğretime erişim: Kadınlar, Afrika kökenli Amerikalılar ve düşük sosyal sınıf vatandaşları İlgili okuma
14) Genel değerledirme

Kaynaklar

Ders Notları: Taşer, S. (2010). XX. yüzyıl başlarında Türkiye'de yükseköğretim. Ankara: Çizgi Kitabevi. Ozankaya, Ö. (1978). Türk Devrimi ve yüksek öğretim gençliği. Ankara Üniversitesi Yayınları. Goodchild, L. & Wechsler, H.. (1997). The History of Higher Education. Boston: ASHE Readers Series, Pearson Custom Publishing.
Diğer Kaynaklar: Thelin, J. (2004). A History of American Higher Education. Baltimore: Johns Hopkins Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 32 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 25
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 15 15
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı