ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4964 | Oyuncu Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | Graduate |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders oyunculuk eğitmeni Eric Morris'in oyunculuk yöntemi üzerine kuruludur. Dersin öncelikli amaçları oyuncuları verimli bir şekilde yönetebilmek, oyunculuğun ince noktalarını bir sanat olarak anlamak, TV dizisi ya da film oyunculuğunda yaratıcı bir yaklaşıma sahip olmak, Oyuncu psikolojisini ve kamera ile oyuncu arasındaki ilişkiyi anlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir sanat olarak "oyunculuğu" kabul eder 2. Oyuncuları / aktörleri etkin ve yaratıcı bir şekilde yönetebilir 3. Onların kapasitelerini anlayacak ve oyuncuları motive etme ve oyuncu yönetiminin ince noktalarını anlama becerisi edinir 4. Eric Morris Tekniği ile oyunculuk 5. Bir oyuncunun / aktörün psikolojisini anlayabilir 6. Oyuncular arasında dengeli bir ilişki yaratabilir 7. Kamera ve oyuncu arasındaki büyülü ilişkiyi anlar. |
Bu derste,sinema ve televizyonda oyuncu yönetimi ve oyuncu-kamera ilişkisi ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oyunculuk sanat mıdır? Oyuncunun ihtiyacı nedir? (Uygulama) | ||
2) | Eric Morris tekniği ile oyunculuk. (Uygulama) | ||
3) | Erir Morris tekniğinin amaçları ve uygulamaları. (Uygulama) | ||
4) | Bir filmde en iyi "oyunculuğu" yaratmada yönetmen payı nedir? Kamera ve oyuncu arasındaki ilişki. (Uygulama) | ||
5) | Oyunculukta yönetmenin payı nedir? (Uygulama) | ||
6) | Bir oyuncunun psikolojisini anlamak. Bir oyuncu bir karakteri yaratmak. (Uygulama) | ||
7) | Üretim öncesinde oyuncular arasında dengeli bir ilişki oluşturmak, çekim ve üetim sonrası (post-prodüksiyon) süreci. | ||
8) | Bir yönetmen oyuncunun ihtiyaçları nedeniyle senaryoda bazı değişiklikler açabilir ya da oyuncuyu doğaçlama oynamasına izin verir mi? (Uygulama) | ||
9) | Dizi ve filmlerdeki en iyi örnekleri oyunculuk performanslarını izleme. Performansları hakkında tartışmalar. | ||
10) | Sahnelerde ve çekim performanslarında oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. (Tüm öğrenciler tüm ders boyunca bir veya daha fazla sahne çekecekler. Bu çekimleri ve yönetmenlik becerileri sınav olarak değerlendirilecektir.) | ||
11) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | ||
12) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | ||
13) | Sahnelerde ve performansları çekimlerinde oyuncuların yönetilmesi/yönlendirilmesi. | ||
14) | Yönetmenler ve oyuncular üzerine tartışmalar. |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris, Alfa Yayıncılık Fütursuz Oyunculuk, Eric Morris, Alfa Yayıncılık, Dost Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 45 | |
Sunum / Seminer | 2 | 30 | |
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |