İÇ MEKAN TASARIMI (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IMT5503 | Bilgisayar Destekli Tasarım Kuramı | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SUZAN GİRGİNKAYA AKDAĞ |
Dersin Amacı: | Bu ders tasarım eğitimi alan iç mimarlık ve mimarlık öğrencileri tarafından tercih edilmelidir. Ders kapsamında bilgisayar ve enformasyon teknolojilerinin güncel tasarım kuramlarıyla birlikte iç mekanları, mimari formları ve pratikleri dönüştürme biçimlerini ele alınmaktadır. Dersin amaçları: - Günümüz sayısal mimarlık yaklaşımlarını kuramsal çerçeveleri ve ilişkili güncel paradigmaları üzerinden tartışmak; - Güncel tasarım araçları, tasarım nesnesi, süreç, tasarımcı davranışları ve ortam özellikleri üzerine eleştirel bir tartışma ortamı oluşturmak; - Gelecekteki olasılı çoklu gelişmeler üzerine varsayımlarla mimari tasarım olgusu, mimar, mimari nesne, siber uzay, sayısal ortam etkileşimleri üzerine tartışarak düşünce üretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; aşağıdaki konularda bilgi ve beceri ve kazanırlar: -Eleştirel düşünebilme; - Alanın ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, özgün sonuçlara ulaşabilme; - Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme; - Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme; - Gelecek öngörüleri ile ilişkili strateji geliştirebilme. |
Bilgisayar teknolojileri, son yıllarda mimarlık kuram ve uygulamalarını radikal biçimde dönüştürmüştür. Bilgisayar destekli tasarımın ilkeleri, yöntemleri, uygulamaları ve yeni gelişen teknikleri tasarım eğitimi için önemli inceleme konuları haline gelmişlerdir. İnceleme konuları: -Bilgisayar Destekli Tasarım, Mimarlıkta Bilişim olgusu: kavram/süreç/ürün/söylem/temsil olarak tanım ve özellikleri; -Tasarım kuramcıları ve tasarımcıların tasarım olgusuna bakış ve yaklaşımlar,: -Tasarım sürecini modelleştirmeye yönelik sistematik yaklaşımlar; -Siber uzay, sanallık, etkileşim, simbiosis ve entropi kavramları, -Gelecek manifestoları, ütopyalar/karşı ütopyalar, -Elektronik ortamının iletişim ortamı, üretim ortamı, sunum ortamı olarak özellikleri -Bilişim teknolojilerindeki olasılı gelişmelerin iç mekanlara ve fiziksel dünyaya etkileri üzerine tartışmalar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtım- Dersin içeriği ve yürütülüşü hakkında bilgi | ||
2) | Giriş- Sanal ortamda iç mimari ve mimari tasarım kavramları | ||
3) | Geleceğin Tasarım Uzamı | Okumalar: Programs & Manifestoes on 20th Century Ulrich Conrads, MIT Press. Massachutes, 1993 The End of Architecture?: Documents and Manifestos: Vienna Architecture Conference (Peter Noevel(ed.), Academy Editions, 1993 | |
4) | Fenomenoloji, Algı ve Temsiliyet | Okumalar: The philosophy of symbiosis Kishō Kurokawa, Academy Editions, 1994 For an Architecture of Reality, Benedikt, M., New York: Lumen Books, 1987 | |
5) | Tasarım Uzamında Sanalllık: Sanal Mekan | Okumalar: The Future of Space: Toward an Architecture of Invention”, Architecture from the “Introduction”, ”, in Architecture from the Outside: Essays on Virtual and Real Space, Elizabeth Grosz, Cambridge, Massachusetts: the MIT Press, 2001 | |
6) | Sanal Uzayda Mekan –Zaman Örüntüleri | Okumalar: “Foreword”, in Architecture from the Outside: Essays on Virtual and Real Space, Peter Eisenman, Cambridge, Massachusetts: the MIT Press, 2001 | |
7) | Sanal Uzayda Form | Okumalar: Animate Form, Greg Lynn, New York: Princeton Architectural Press, 1999 | |
8) | Sanal Uzayda Form | Okumalar: Hybrid Spaces: New Forms in Digital Architecture, Peter Zellner, London: Thames&Hudson, 1999, | |
9) | Ara Sınav | Bireysel sunum ve makalelelerin ön teslimi | |
10) | Dijital Tasarım Araçları | Okumalar: Architecture's New Media: Principles, Theories, and Methods of Computer-Aided Design, William J. Mitchell, “Foreword”, Cambridge, London: The MIT Press, 2004 | |
11) | Dijital Çağ ve Enformasyon Teknolojileri | Okumalar: Digital Utopias, Technoromanticism, Richard Coyne, the MIT Press, 2001 E-topia, Mitchell, W.J., Massachusetts: The MIT Press, 1999. | |
12) | Siber Uzay | Okumalar: Cyberspace: at first steps Michael L. Benedikt, The MIT Press (July 1, 1992) The Virtual Dimension: Architecture, Representation, and Crash Culture John Beckmann, Princeton Architectural Press, 1 Kas 1998 An Introduction to Cybercultures David Bell , Routledge, London, 2001 | |
13) | Değişen Temsiliyet Biçimleri- Elektronik ortam ve bilişim teknolojilerindeki olası gelişmelerin iç mekan ve şehir temsilleri üzerindeki etkilerini tartışma | ||
14) | Final- Dönem sonu sunumlarıve makale teslimi |
Ders Notları: | Programs & Manifestoes on 20th Century Ulrich Conrads, MIT Press. Massachutes, 1993 Architecture's New Media: Principles, Theories, and Methods of Computer-Aided Design, William J. Mitchell, “Foreword”, Cambridge, London: The MIT Press, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | The End of Architecture?: Documents and Manifestos: Vienna Architecture Conference (Peter Noevel(ed.), Academy Editions, 1993 The philosophy of symbiosis Kishō Kurokawa, Academy Editions, 1994 For an Architecture of Reality, Benedikt, M., New York: Lumen Books, 1987 The Future of Space: Toward an Architecture of Invention”, Architecture from the “Introduction”, ”, in Architecture from the Outside: Essays on Virtual and Real Space, Elizabeth Grosz, Cambridge, Massachusetts: the MIT Press, 2001 “Foreword”, in Architecture from the Outside: Essays on Virtual and Real Space, Peter Eisenman, Cambridge, Massachusetts: the MIT Press, 2001 Animate Form, Greg Lynn, New York: Princeton Architectural Press, 1999, Hybrid Spaces: New Forms in Digital Architecture, Peter Zellner, London: Thames&Hudson, 1999, Digital Utopias, Technoromanticism, Richard Coyne, the MIT Press, 2001 E-topia, Mitchell, W.J., Massachusetts: The MIT Press, 1999. Cyberspace: at first steps Michael L. Benedikt, The MIT Press (July 1, 1992) The Virtual Dimension: Architecture, Representation, and Crash Culture John Beckmann, Princeton Architectural Press, 1 Kas 1998 An Introduction to Cybercultures David Bell , Routledge, London, 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 3 | % 10 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 13 | 39 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 2 | 12 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | |||
Rapor Teslimi | 2 | 12 | |
Juri | |||
Final | |||
Toplam İş Yükü | 144 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
4) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
5) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |