ENERJİ VE ÇEVRE YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENV5015 | Enerji ve Çevre Yönetiminde Seçilmiş Konular | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKSEL DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu derste sürdürülebilirlik konsepti enerji ve çevre ile ilişkileri üzerinde durularak irdelenecektir. Ayrıca enerji ve çevre ile alakalı güncel yönetmekiler irdelenecek ve ekonominin enerji ve çevre ile ilişkileri modellenecektir. Son olarak, bu alanda literatüre giren araştırmalar özetlenerek rapor haline getirilecek ve sunumu yapılacaktır. Bu sayede etkin literatür araştırma ve sunum methodları öğrencilere aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sürdürülebilirlik konseptinin çevre ve enerji yönetimi alanlarıyla ilişkilendirilmesi 2. Güncel enerji ve çevre yönetmeliklerinin irdelenmesi 3. Ekonominin çevre ve enerjiyle ilişkisinin modellenmesi 4. Türkiye’nin yenilenebilir ve fosil bazli enerji potansiyelinin irdelenmesi 5. Ders kapsamındaki konularda mevcut araştırma eğilimlerinin belirlenmesi 6. Öğrencilere bu başlıklar altında ilgilerini test etme imkanının sağlanması 7. Bilimsel yazım methodlarının öğrenilmesi 8. Etkili bilimsel sunum tekniklerinin öğrenilmesi |
Sürdürülebilirlik konseptinin çevre ve enerji yönetimiyle ilişkilerinin tanıtılması. Mevcut çevre ve enerji yönetimi mevzuatları. Enerji ve çevre ilişkisinin modellenmesi. Türkiye’nin yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Enerji ve sürdürülebilirlik ilişkilerinin irdelenmesi | ||
2) | Enerji ve sürdürülebilirlik ilişkilerinin irdelenmesi | ||
3) | Sürdürülebilirlik kavramı altında enerji-çevre ilişkisinin irdelenmesi | ||
4) | Enerji yönetimi ile ilgili güncel yönetmeliklerin irdelenmesi | ||
5) | Enerji yönetimi ile ilgili güncel yönetmeliklerin irdelenmesi | ||
6) | Enerji ve ekonomi ilişkilerinin modellenmesi | ||
7) | Enerji ve ekonomi ilişkilerinin modellenmesi | ||
8) | Türkiye’nin yenilenebilir ve fosil bazlı enerji kaynakları potansiyelinin yenilenebilir enerji temelinde irdelenmesi | ||
9) | Ara Sınav / Bilimsel literatür araştırma yöntemlerinin anlatılması ve öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalışacağı bilimsel makalelerin belirlenmesi | ||
10) | Bilimsel literatür araştırma yöntemlerinin anlatılması ve öğrencilerin dönem boyunca üzerinde çalışacağı bilimsel makalelerin belirlenmesi | ||
11) | Öğrencilere verilen makalelerin tartışılması ve öğrenciler tarafından hazırlanan özetlere ilişkin geri bildirim verilmesi | ||
12) | Öğrencilere verilen makalelerin tartışılması ve öğrenciler tarafından hazırlanan özetlere ilişkin geri bildirim verilmesi | ||
13) | Makale özetlerinin teslimi ve sunumu | ||
14) | Makale özetlerinin teslimi ve sunumu |
Ders Notları: | Guide to Energy Management, P. McCarthy, C. Hatcher. 2011, CRC Press |
Diğer Kaynaklar: | Guide to Energy Management, P. McCarthy, C. Hatcher. 2011, CRC Press |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 138 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | 3 | 9 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Enerji ve çevre odaklı mühendislik problemlerini kurgulayabilme, yenilikçi yöntemler uygulayarak çözüm üretme | |
2) | Bilimsel araştırma ve literatür tarama yöntemleri ile gerekli bilgiye ulaşabilme becerisi kazanma | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisinin yanısıra değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi kazanma | |
4) | Yenilikçi ve orijinl fikirler, yöntemler, tasarımlar ve çözümler geliştirebilme becerisi kazanma | |
5) | Mühendislik uygulamarında kullanılabilen modern teknikler ve yöntemler ve bunların adaptasyon ve uygulanabilme sınırlarına dair kapsamlı bilgi edinme | |
6) | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
7) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | |
8) | Mesleki becerilerini, yaptığı çalışmaların sonuç ve uygulamalarını alanında veya alanı dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | |
9) | Yaptığı her türlü mesleki çalışma ve uygulamada toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | |
10) | Çalışma ve uygulama alanlarında oluşan yenilikler hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |