KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5416 | Kentsel Altyapı Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Dersin Amacı: | Öğrencileri Türkiye’deki altyapı sistemleri hakkında bilgi sahibi yapmak ve altyapı sistemlerinin yönetimini tartışmak. Altyapı sistemlerinin finansmanı, performansı, performans kriterlerinin belirlenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kentsel altyapı sistemlerinin finansmanı, performansı, bakım/onarımı ve bakım/onarımı sırasında finansal ve çevresel faktörlerin göz önünde bulundurulması hakkında öğrencileri bilgilendirilmesi ve Türkiye' deki altyapı yönetim sisteminin öğrencilerle beraber değerlendirilmesi hedeflenmektedir. |
Kentsel altyapı durumunun incelenmesi, değerlendirilmesi, altyapı değerlendirmesinde analitik araçların kullanılması, altyapı planlaması ve tasarımı, ömür boyu maliyet hesaplamaları, altyapı yönetiminde sürdürülebilirlik. Kentsel altyapı sistemlerinin finansmanı, performansı, bakım onarımı ve bakım onarımı sırasında finansal ve çevresel faktörlerin göz önünde bulundurulması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi ve Türkiye’ deki altyapı yönetim sisteminin öğrencilerle beraber değerlendirilmesi hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Altyapı nedir? Altyapı yönetimine giriş | ||
2) | Altyapı organizasyonları ve sistemleri | ||
3) | Altyapınınn değerlendirilmesi | ||
4) | Altyapı envanterinin oluşturulması | ||
5) | Performans ölçütleri: performans tanımları ve altyapının ortak özellikleri | ||
6) | Performans ölçütleri: Altyapı durumu değerlendirmesi | ||
7) | Altyapı bozulumunun modellenmesi | ||
8) | ara sınav | ||
9) | Altyapı planlaması | ||
10) | Altyapı tasarımı/bakımı | ||
11) | Ömür Boyu Maliyet Hesapları | ||
12) | Ömür Boyu Maliyet Hesapları | ||
13) | Altyapıların çevre etkilerinin değerlendirilmesi | ||
14) | Altyapıların çevre etkilerinin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Derste verilen notlar / lecture notes |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |