EĞİTİM YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EAP5199 | Proje | Güz | 0 | 0 | 0 | 16 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU Doç. Dr. SİNEM VATANARTIRAN |
Dersin Amacı: | Proje aşamasında program katılımcıları araştırma ve inceleme için bir konu seçerler. Bir dönem boyunca, öğrenci seçtiği konu üzerinde bir araştırma yürütür. Proje araştırmasının derslerden farkı, bağımsız bir çalışma olmasıdır; ancak öğrenci danışmanından da yardım alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Proje, öğrenciye ilgi duyduğu bir konuyu uygulamaya dökme imkanı sağlar. Bu süreç boyunca, öğrenci o konuda bilgilenir ve o alanda uzmanlaşmanın temellerini atar. |
Öğrenci çalışması boyunca aşağıdaki adımları takip eder. Haftada bir kendisine yardımcı olacak bir danışmanla çalışır. - Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi - İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması - Veri toplanması - Veri analizi - Araştırma sorularının cevapları ve sonuçlar - Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi - Proje rapor teslimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Projenin gerekçelerini belirten, araştırma sorularını içeren, veri toplama planı ve veri inceleme tekniklerini kapsayan bir taslaktan oluşan proje teklifi | Kaynak Taraması | |
2) | İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması | ||
3) | İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması | ||
4) | İkna edici bir formatta ilgili tüm kaynakları özetleyen literatür taraması | ||
5) | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | ||
6) | Veri toplanması | ||
7) | Veri Toplanması | ||
8) | Veri analizi | ||
9) | Verilerin Analizi ve Yorumlanması | ||
10) | Verilerin Yorumlanması ve ilgili literatür ile inceleme | ||
11) | Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi | ||
12) | Proje raporunun yazılıp düzenlenmesi | ||
13) | Proje raporuna, uygun formatta, son şeklinin verilmesi | ||
14) | Proje raporunun teslim edilmesi |
Ders Notları: | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E. vd. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. |
Diğer Kaynaklar: | Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E. vd. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 7 | 15 | 105 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 8 | 15 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 15 | 120 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 418 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Yönetiminde değerlendirme, kalite güvencesi ve hesap verebilirlik sistemleri konusundaki teorileri değerlendirip uygulayabileceklerdir. | 4 |
2) | Eğitim yönetimi teorileri, eğitim liderliği, eğitim finansmanı, eğitim hukuku, planlaması ve tarihi konularında farkındalık sahibi olarak, konular üzerinde tartışabileceklerdir. | 4 |
3) | Kariyer planlama ve üniversite kataloğu analizleri için rapor yazma, problem çözme projeleri ve simulasyon çalışmaları, metotları ve teknikleri gibi öğrenme aktivitelerini entegre edebileceklerdir. | 5 |
4) | Ulusal ve uluslararası standartlar açısından eğitim yönetimi ve liderliğine yönelik yeni bilgileri, araçları ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlayarak, okul yaşantılarında kullanabileceklerdir. | 5 |
5) | Okulun en temel bileşenleri olan öğrenci, öğretmen, okul yöneticisi, personel, mezun ve velilerin rolleri, işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini anlayabilecek ve bunları deneyimlerine yansıtabileceklerdir. | 4 |
6) | Okullarda yenilikçi girişimleri gerçekleştirebileceklerdir. | 4 |
7) | Öğrencilerle ilgili gelişim teorilerini anlayıp, üzerinde fikirler geliştirebileceklerdir. | 4 |
8) | Halihazırdaki eğitim politikalarını geleceğin okulları üzerindeki olası etkileri bağlamında değerlendirebileceklerdir. | 5 |
9) | Eğitim yönetimi ve ekonomisindeki temel teori ve kavramları bilmek ve bunları eğitim sistemlerinin analizi ve gelişimi için kullanabileceklerdir. | 5 |
10) | Alanın profesyonel anlamda etik prensiplerini anlayarak, okulllarda etik uygulamaları üzerine tartışabileceklerdir. | 5 |
11) | Eğitim yönetimi alanındaki araştırmaları eleştirel olarak inceleyerek, alandaki uzmanlıklarını eğitimin ulusal ve uluslararası platformdaki gelişimi için kullanabileceklerdir. | 4 |
12) | Eğitim yönetimi ve liderliği alanındaki yeni uygulama ve politikaları yerleştirebilmek için eylem araştırmaları planlayarak, uygulama yapabilecek ve elde edilen veri analizi sonuçlarını toplumla paylaşabilecektir. | 4 |