ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5111 Eğitim Yönetiminde Seçilmiş Konular Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, eğitim alanında seçilmiş bazı konular üzerinden öğrencilerin bakış açılarını geliştirmek ve bu konularla ilgili öğrencilerin ilgi ve farkındalıklarını arttırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda öğrenciler,
1) Eğitim dünyasındaki son trendlere dair temel bilgi birikimine sahip olacaktır
2) Eğitim dünyasındaki belli başlı araştırma konuları hakkında farkındalık geliştirecek ve temel bilgileri kazanacaktır
3)Eğitimle ilgili literatüru eleştirel bir şekilde değerlendirebilecktir.

Dersin İçeriği

Bu ders, eğitim alanında çok farklı başlıkları kapsayabilir. Bu başlıklara örnek olarak şunlar sıralanabilir: Eğitim teknolojisinde yeni gelişmeler, öğretme ve öğrenmenin yeni formulasyonları, dünyada eğitim alanında değişen trendler, günümüzün ‘öğrenen’ özellikleri, dünyadaki hızlı değişimle başa çıkma, global vatandaş yetiştirmenin yolları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hoşgeldin! Dersin tanıtımı ve tanışma Ders izlencesinin incelenmesi ve öğrencilerin dersin gerekleri ve içeriği hakkında bilgilendirilmesi. Ders izlencesi
2) Eğitim Yönetiminde öne çıkan yeni meseleler OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en
3) Eğitimde öne çıkan yeni trendler Aldridge J, & Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education. Pearson
4) Eğitim Yönetiminde Etik Konular Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge
5) Eğitim yönetiminde Etik Konular Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge
6) Türk Eğitim Sisteminin Diğer Ulkelerle Karşılaştırılması Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag.
7) Türk Eğitim Sisteminin diğer ulkelerin eğitim sistemiyle karşılaştırılması Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag.
8) Eğitim sistemindeki kontrol mekanizmaları (içsel ve dışsal)
9) Eğitimin çeşitli seviyeleri (okul öncesi, ilk, orta, ve yüksek öğretim) gelişimi, problem ve zorlukları, sosyal etkisi
10) Eğitim politikalarının geliştirilmesi ve uygulanması Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan
11) Turk Eğitim Reformu Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan
12) Eğitimin özelleştirilmesi (Önemi ve problemler)
13) Dijital Vatandaşlığı Öğretmek Farmer, L. S. J. (2010). Teaching Digital Citizenship. 9th WSEAS International Conference on EDUCATION and EDUCATIONAL TECHNOLOGY (EDU '10). Iwate Prefectural University, Japan
14) Yaşam boyu öğrenme Gorand, S., Rees, G., Fevre, R., & Furlong, J. (1998). Learning trajectories: Travelling towards a learning society? International Journal of Lifelong Education, 17(6), 400-410.

Kaynaklar

Ders Notları: Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson. Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson. Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag.
Diğer Kaynaklar: Aldridge, J., Goldman, R. (2006). Current Issues and Trends in Education (2nd Ed). Pearson. Ubben, G.C., Hughes, L.W., & Norris, C.J. (2010). the Principal: Creative Leadership for excellence in schools (7th Ed). Pearson. Tarman, B. (2008). The European Union and the Modernization of the Turkish Education System. Cambria Press. Inal, R. & Akkaymak, G. (2012). Neoliberal Transformation of Education in Turkey: Political and Ideological Analysis of Educational Reforms in the Age of the AKP. Palgrave Macmillan OECD (2012),Connected Minds: Technology and Today's Learners, Educational Research and Innovation, OECD Publishing. doi: 10.1787/9789264111011-en Fenner, D. E. W. (1999). Ethics in Education. Routledge Nohl, A.M., Wigley, A. A., Wigley, S. (2008). Education in Turkey.Waxmann Verlag.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 15 15
Proje 1 25 25
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı