ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EAP5110 Eğitim Kurumlarında Kültür ve Değişim Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: • Ulusal ve uluslararası kalite standartları, kalite ödülleri ve küresel kalite hareketi tarihini de içeren kalite konusundaki temel kavramlar üzerinde genel bakış açısna sahip olacaklardır.
• Eğitim kurumlarında en yaygın kullanılan kalite araç ve teknikleri konusunda temel bir anlayış sağlayarak kalite yönetimi problem çözme tekniklerini uygulayabileceklerdir.
• Eğitim kurumlarında stratejik kalite planlaması yapabileceklerdir.
• Eğitim kurumlarında kalite gelişim programlarını geliştirebileceklerdir.
• Bir eğitim kurumunda sürekli gelişim gösteren bir kalite sisteminin geliştirilmesi konusunda bir anlayış geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• TKY temel kavramlarını açıklayabileceklerdir.
• TKY felsefelerini açıklayabileceklerdir.
• Eğitim kurumlarında TKY süreçlerini karşılaştırabilecelerdir.
• Belirli durumlarda belirli amaçlar doğrultusunda uygun kalite analizi araçlarını ve tekniklerini uygulamak,
• Kalite geliştirme programlarını eğitim kurumlarında uygulayabileceklerdir.
• Strajejik kalite planlamasını süreçlere ayırmak,
• Eğitim kurumlarındaki kalite güvencesi uygulamalarını değerlendirebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste detaylı olarak kalite kontrolündeki farklı metot ve son yıllardaki gelişmelere (QA/QC, STQM, Altı Sigma ve DFSS) odaklanılacaktır. Katılımcılar eğitimde kalite kontrol teknikleri ve kalite yönetimi yaklaşımlarında farkındalık kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) -Kalite Kavramı -Kalite Hareketi İlgili okuma
3) -Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi -Etkililik ve Üniversitede Kalite İlgili Okuma
4) -Kalite Modelleri -Kalite Guruları: Deming, Crosby, Juran, Ishikawa İlgili Okuma
5) -ISO 9000 Serisi ve Yükseköğretim -Olay nasıl analiz edilir? İlgili Okuma
6) -Kalite Örgütü -Kalite için Eğitim Liderliği İlgili Okuma
7) -Kalite için Takım Çalışması -Olay Analizi İlgili Okuma
8) Olay Analizleri Tartışma
9) -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama İlgili Okuma
10) -Eğitim Kurumlarında Kalite için Stratejik Planlama İlgili Okuma
11) -Eğitim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 1: Oregon Universitesi SP - Olay Analizi İlgili Okuma
12) -Eğitimde Kalite Ödülleri Malcolm Baldridge, EFQM İlgili Okuma
13) -Yükseköğretim Kurumlarında TQM Uygulamaları # 2: -Kıyaslama (Benchmarking) -Küresel Kıyaslama Örgütleri Organizations İlgili Okuma
14) Tartışma ortamında genel değerlendirme
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları: Perry, T., Moses, R.P., Cortes, E., Delpit, L., Wynne, J.T. (2010). Quality Education as a Constitutional Right: Creating a Grassroots Movement to Transform Public Schools. USA: Beacon Press.
Diğer Kaynaklar: Sallis, E. (2002). Total quality management in education. Kogan Page.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 40
Sunum % 0
Projeler 1 % 10
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı