OPTİSYENLİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1510 | Çağdaş Almanya 1945`ten beri Tarih, Siyaset ve Toplum | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR |
Dersin Amacı: | Bu ders İkinci Dünya Savaşı'nın sona ermesinden bu yana Almanya'nın gelişimini inceleyecektir. Bu iki ayrı Almanya'nın birleşmesi sürecine savaştan sonra toplumların, ve nihayet 1990 yılından beri güncel gelişmeler üzerine Almanya evrimi üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Savaş sonrası ulusal kültür içinde 20. yüzyılda Nazi deneyim mirasıyla Almanya tarihinin önemli konuları hakkında bir kavrayış ve anlayış kazanmak. - Almanya'da savaş sonrası tarihsel kültür anlayışı hakkında fikir kazanmak, -Avrupa ve dünya tarihinin ayrılmaz bir parçası olarak modern ve çağdaş Alman tarihi hakkında bir kavrayış ve anlayış kazanmak. - bugünkü Almanya'da merkezi teorik ve tarih yazımı tartışmalar hakkında bir fikir ve anlayış elde etmek. |
Tabii başkenti Berlin bölgesi (Federal Parlamento, Türk Büyükelçiliği, Berlin AB Temsilciliği, vb) yanı sıra, tarihi ilgi yerel siteler (Checkpoint Charlie, Berlin hazır olan ilgili yerel sitelere kısa gezileri dahil duvarı Anıtı + Dokümantasyon Merkezi, vb.) Ayrıca dahil öğrencilerin çeşitlilik ve Almanya içindeki farklılıklar bir izlenim vermek için, diğer Alman şehirlerine kısa geziler olacaktır. Alan gezileri Hamburg gibi şehirlerde (Almanya Kuzey için), Münih (Almanya Güney için), Dresden (Almanya Doğu) ve Bonn bulunmaktadır (Almanya Batı için, ve eski Alman başkenti olarak) olacaktır . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | Derleme ders notları | |
2) | Alman Siyasal sistemi(leri), | Derleme ders notları | |
3) | Almanya’nın savaş sonrası tarihi, | Derleme ders notları | |
4) | Avrupa Topluluğu / Birliği yükselen rolü | Derleme ders notları | |
5) | Avrupa Birliği'nin son ve güncel bölgesel ve küresel rolü ve etkisi | Derleme ders notları | |
6) | Alman toplumundaki değişimler | Derleme ders notları | |
7) | Alman halkının kolektif ruhunun, hafıza ve milli duyguları, | Derleme ders notları | |
8) | Vize | ||
9) | Gezi: Berlin sermaye bölgesi (Federal Parlamento, Türk Büyükelçiliği, Berlin AB Temsilciliği, vb) | Derleme ders notları | |
10) | Gezi:: tarihi ilgi yerel siteler (Checkpoint Charlie, Berlin Duvarı Anıtı + Dokümantasyon Merkezi, vb.) | Derleme ders notları | |
11) | Gezi:: Hamburg (Almanya’nın Kuzeyi), | Derleme ders notları | |
12) | Gezi: Munih (Almanya’nın Güneyi) | Derleme ders notları | |
13) | Dresden (Almanya’nın Doğusu) | Derleme ders notları | |
14) | Bonn (Almanya’nın batısı ve Almanya’nın eski başkenti). | Derleme ders notları |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | |
8) | Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgi sahibi olmak | |
9) | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanması ile kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme | |
10) | Numaralı gözlük camlarını ve kontakt lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme |