|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma .Farsça dili ve kültürü hakkında bilgi.
Ders hakkında bilgi.
|
Derleme ders notları |
2) |
Alfabe. Telaffuz ve işaretler. Görseller üzerinden kelime bazında harfleri tanıma. |
Derleme ders notları |
3) |
Haftanın günleri, aylar, mevsimler, hava durumu, sayılar ve saatler. |
Derleme ders notları |
4) |
İsim ve fiil çeşitleri. Üç-sessizli kökler. |
Derleme ders notları |
5) |
Basit cümle yapısı. Zamirler. |
Derleme ders notları |
6) |
Şimdiki zaman. |
Derleme ders notları |
7) |
Genel tekrar |
Derleme ders notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Geniş zaman. |
Derleme ders notları |
10) |
Zarflar. |
Derleme ders notları |
11) |
Sıfatlar. |
Derleme ders notları |
12) |
Rutinler ve sosyalleşmeyle ilgili durumsal temel soru-cevap kalıpları. |
Derleme ders notları |
13) |
Rutinler ve sosyalleşmeyle ilgili durumsal temel soru-cevap kalıpları. |
Derleme ders notları |
14) |
Zamanlar ve cümle yapıları. |
Derleme ders notları |
Ders Notları: |
|
Diğer Kaynaklar: |
1.General Course in Persian, by Ahmad Saffar Moghaddam
2.Persian Language- Basic Lessons, by: Ahmad Saffar Moghaddam
3.General Persian, by: Mahmoud Fotouhi & Habibollah Abbasi
4.A Selection of Persian Poetry & Prose, by: Manoochehr Daneshpejooh
5.Let’s Learn Persian, by: Mohammad Piri
6.Persian Language (Preliminary- Advance) by: Mehdi Zarghamian
7.Grammar of Spoken Persian, by: Taghi Vahidian Kamyar
8.An Introduction to Persian, by: W.M. Thackston
9.Persian Fiction Reader compiled by: Michael Craig Hillmann , with Mohammad Mehdi Khorrami
10.Persian Reading and Comprehension(Basic), by: Fatima Jafari, A’zam Al-Sadat Navvabi, Hamid Ebrahimi (Dehkhoda institution- Tehran)
11.Persian Reading and Comprehension(Intermediate), by: Fatima Ja’fari, A’zam Al-Sadat Navvabi, Hamid Ebrahimi (Dehkhoda institution- Tehran)
1.General Course in Persian, by Ahmad Saffar Moghaddam
2.Persian Language- Basic Lessons, by: Ahmad Saffar Moghaddam
3.General Persian, by: Mahmoud Fotouhi & Habibollah Abbasi
4.A Selection of Persian Poetry & Prose, by: Manoochehr Daneshpejooh
5.Let’s Learn Persian, by: Mohammad Piri
6.Persian Language (Preliminary- Advance) by: Mehdi Zarghamian
7.Grammar of Spoken Persian, by: Taghi Vahidian Kamyar
8.An Introduction to Persian, by: W.M. Thackston
9.Persian Fiction Reader compiled by: Michael Craig Hillmann , with Mohammad Mehdi Khorrami
10.Persian Reading and Comprehension(Basic), by: Fatima Jafari, A’zam Al-Sadat Navvabi, Hamid Ebrahimi (Dehkhoda institution- Tehran)
11.Persian Reading and Comprehension(Intermediate), by: Fatima Ja’fari, A’zam Al-Sadat Navvabi, Hamid Ebrahimi (Dehkhoda institution- Tehran)
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
2 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
4 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
2 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
3 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
11) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
13) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
14) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
15) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
|
16) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
|
17) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
|