DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0609 Medeniyetler İttifakı Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Ders öğrencinin medeniyet kavramını, olgu ve toplumsal bir gerçeklik olarak anlamasını sağlamak ve bu yönde kendi anlayışı açısından medeniyetlere yorum getirerek medeniyetler ittifakının kavram ve süreç olarak imkânını irdeleyebilmesini amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Öğrenciler eleştirel düşünme yetenekleri geliştirirler.
2.Öğrenciler tarihsel gelişmeleri analiz edip eleştirebilirler.
3.Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler.
4.Öğrenciler tarihsel meseleleri anlama ve inceleyebilme yeteneği geliştirirler.
5.Öğrenciler medeniyet kavramının ne anlama geldiğini anlayıp tartışabilirler.

Dersin İçeriği

Bu derste temel olarak tarihte medeniyet olgusu, günümüz küresel dünyası açısından incelenmektedir. Fakat bu incelemede esas amaç, medeniyetler çatışması tezini irdelemektir. Böylece öğrencilerle günümüz dünyasında medeniyetlerin bir ortak zeminde buluşabilecekleri ve böylece medeniyetler ittifakı alternatifinin nasıl geliştirilebileceği araştırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Toplumsal Yapıların Unsuru olarak İnsan Derleme ders notları
2) Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı I Derleme ders notları
3) Sosyal Bilimler Tarihinde Toplum Algısı II Derleme ders notları
4) Toplumsal Olgu Olarak Kültür ve Tezahürleri Derleme ders notları
5) Kültür Tarihleri ve Toplumsal Hareketler Derleme ders notları
6) Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi I Derleme ders notları
7) Kültürden Medeniyete: Medeniyet Felsefesi II Derleme ders notları
8) Vize
9) İnsanlık Tarihinde Medeniyetlerin Ortaya Çıkışı ve Eskiçağ Medeniyetleri Derleme ders notları
10) Eskiçağ Medeniyetlerinde Çatışma ve Uzlaşma Derleme ders notları
11) Yeniçağ Medeniyetleri: İslam Derleme ders notları
12) Yeniçağ Medeniyetleri: Batı Derleme ders notları
13) Küresel Çağ ve Günümüzde Medeniyetler Derleme ders notları
14) Medeniyetler Arası İlişki: Çatışma ve İttifak Tezleri Derleme ders notları

Kaynaklar

Ders Notları: Derste dağıtılacak. May be distributed in class.
Diğer Kaynaklar: Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010. Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011; Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006. Recep Şentürk, Açık Medeniyet & Çok Medeniyetli Dünya ve Topluma Doğru, İstanbul: Timaş Yayınları, 2010. Niall Ferguson, Civilization: The West and the Rest, London: Penguin Boooks, 2011; Roger Osborne, Civilization: A New History of the Western World, New York: Pegasus Book, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 3 30
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.