ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0206 İstanbul'un Sanal Keşfi Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Dersin amacı İstanbul’u her yönüyle tanıtmaktır. Ders; coğrafi, tarihi, sosyal, mimari, kültürel özellikleriyle bir imparatorluk şehri olarak İstanbul’un önemini vurgulayacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•İstanbulun önemini kavramak,
•Bir şehir olarak İstanbul’un tarihini ve topografyasını özetlemek
•İstanbul’un belli başlı özelliklerini tanımlamak
•İstanbul’daki sosyal, kültürel ve mimari farklılıkları yorumlamak
•İstanbul’un Antik Yunan, Roma, Bizans ve Osmanlı dönemindeki görünümünü incelemek
•İstanbul’daki yapıları dönemlerine ve tipolojilerine göre teşhis etmek

Dersin İçeriği

İstanbul’un tarihi kimliği, cosmopolit yapısı, sofistike kültürü aktarılmaya çalışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İstanbul’a genel bakış-İstanbul üzerine araştırmalar, kitaplar Derleme ders notları
2) İstanbul’un Konumu ve Coğrafyası; Derleme ders notları
3) İstanbul’un Adları ve Efsaneler;İstanbul Kronolojisi; Derleme ders notları
4) İstanbul’un Tarihi; Tarih Öncesi Dönem,Byzantion Dönemi, Derleme ders notları
5) İstanbul’un Tarihi; Roma-Bizans Dönemi, Derleme ders notları
6) İstanbul’un Tarihi; Osmanlı Dönemi, Derleme ders notları
7) İstanbul’un Tarihi; Cumhuriyet’ten Günümüze... Derleme ders notları
8) Ara Sınav Derleme ders notları
9) İstanbul’un Tarihi Eserleri; Külliyeler, Camiler, Saraylar, Anıtlar, Hamamlar, Çeşmeler, Kiliseler, Sinagoglar, Kuleler, v.b. Derleme Ders Notları
10) İstanbul’la Anılan Kişiler; Byzantion, Constantin I, Iustianus, Kommenoslar, Paleologoslar, I. Beyazıd, Fatih Sultan Mehmed, Ulubatlı Hasan, Kanuni Sultan Süleyman, Mimar Sinan, Kamondo Ailesi, Pierre Loti, Patrona Halil… Derleme ders notları
11) İstanbul’da Deprem, Yangın, Salgın ve Afetler. Derleme ders notları
12) İstanbul’da Yaşama Kültürü; Simit-Çay; Türk Kahvesi, Martı-Güvercin-Kedi ve Köpekler; Erguvan-Lale vb; Lüfer-Palamut-İstavrit. Derleme ders notları
13) İstanbul’da Kültürel Yaşam; Müzeler, Tiyatro ve Sinemalar, Sanat Galerileri, Üniversiteler, Alışveriş Merkezleri, Festivaller v.b. Derleme ders notları
14) İstanbul’da Ulaşım, Şirketi Hayriye, Tünel’ den İdo, metrobüse… Derleme ders notları

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Anonim- Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi Barbaro, Nicola (2007), Konstantiniyye’den İstanbul’a, Bayrı, Mehmet Halit (1951), Yer Adları Ve Yer Adlarına Bağlı Folklör Bilgileriyle İstanbul, Hayat Yayınları, İstanbul. Brown, John. P. (1868), Ancient And Modern Constantinople, London Carbognano, Cosimo De; 18.Y’.In Sonunda İstanbul, Eren Yayıncılık. Çelik, Zeynep (1986), 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti, Değişen İstanbul, İstanbul. Dallaway, James (1797), Constantinople Ancient And Modern, London. Deleon, Jak; Anıtsal İstanbul,Remzi Yayınevi Dethier,P.A; Boğaziçi ve İstanbul, İst. 1993 Ebersolt, Jean; Bizans İstanbul’u Ve Doğu Seyyahları, İst.1996 Ergin, Osman Nuri (2003), İstanbul Şehri Rehberi, İstanbul 1934, Tıpkı Basım Freely, John; Galata, Arkeoloji Ve Sanat Yayınları Freely, John.; Istanbul: The İmperial City Galland, Antoine (1998), İstanbul’ Ait Günlük Hatıralar (1672-1673), I-II, Çev. Nahid Sırrı Örik, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 12 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 1 10
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 3 3 9
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.