ENERJİ SİSTEMLERİ İŞLETİM VE TEKNOLOJİLERİ (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ESE5501 | Enerji Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN ACAR |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı enerji yönetimini ilgilendiren temel kavramları, ilgili teknolojilerin bu kavramlar üzerindeki rolünü davranışsal değişiklikler ve düzenleyici kurallar çerçevesinde ele almaktır. Bu çerçevede enerji talebini belirleyici faktörler, kısa ve uzun dönemde gerçekleşen fiyat ve gelir esneklikleri, enerji modellemeleri, mühendislik ekonomisi, enerji verimliliği ile tasarrufunu ilgilendiren temel ve teorik konular işlenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i) Enerji yönetimi temel kavramının tanımlanması ii) Türkiye’nin enerji durumunun kavranması iii) Enerji etüdü hazırlama iv) Mühendislik ekonomisi bağlamında analiz yapabilme v) Enerji-çevre-ekonomi ilişkilerini modelleme vi) Sanayide ve binalarda enerji verimliliği analizlerini yapabilme vii) İlgili kanun ve yönetmeliklerden haberdar olma |
Enerji yönetiminde temel kavramlar, Türkiye’nin enerji durumu, enerji etüdü metodolojisi,mühendislik ekonomisi,enerji modellemeleri,enerji çevre ekonomi ilişkileri, enerji tasarrufu ve talep yönetimi ve uygulamaları, binalardaki iklimlendirme sistemleri ve enerji verimliliği,sanayide enerji verimliliği,yenilenebilir enerji teknolojileri ve verimlilik,enerji verimliliği ile ilgili kanun ve yönetmelikler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Enerji yönetimi temel kavramları | - | |
2) | Türkiye'nin enerji durumu | - | |
3) | Enerji etüdü metodolojisi | - | |
4) | Mühendislik ekonomisi | - | |
5) | Enerji modellemeleri | - | |
6) | Enerji çevre ekonomi ilişkileri | - | |
7) | Ara sınav I | önceki konular | |
8) | Enerji tasarrufu ve talep yönetimi | - | |
9) | Enerji tasarrufu ve talep yönetimi uygulamaları | - | |
10) | Binalardaki iklimlendirme sistemleri ve enerji verimliliği | - | |
11) | Sanayide enerji verimliliği | - | |
12) | Yenilenebilir enerji teknolojileri ve verimlilik | - | |
13) | Ara sınav II | Önceki konular | |
14) | Enerji verimliliği ile ilgili kanunlar | - | |
15) | Final hazırlık | Dönem boyunca öğrenilen tüm konular | |
16) | Final sınav hazırlık | Dönem boyunca öğrenilen tüm konular |
Ders Notları: | B.L. Capehart, W.C. Turner,W.J.Kennedy, “Guide to Energy Management”, CRC Press, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Frank Kreith and Yogi Goswami, "Energy Management and Conservation Handbook", CRC Press, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 144 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, temel bilimler ve mühendislikle ilgili diğer temel konularda yeterli seviyede teorik bilgiye sahip olmak ve bu bilgileri enerji sistemleri mühendisliği alanında kullanabilmek. | 2 |
2) | Enerji sistemleri mühendisliği ile ilgili problemleri, olabilecek en gelişmiş ve güncel yöntem, teknik ve ekipmanları kullanarak tanımlayabilmek, formüle edebilmek ve çözebilmek. | 2 |
3) | Tasarım gerçekleştirebilme, benzetişim ve deney kurabilme, veri toplayabilme, verileri analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme yetisine sahip olmak. | 2 |
4) | Bilgiye ulaşabilme, araştırma yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme yetisine sahip olmak. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenmeye eğilim ve yatkınlık gösterme ve bu hususta yetkinlik sahibi olmak. | 3 |
6) | Kendisi, meslektaşları ve işverenleri için sorumluluk alabilme ve pratikte karşılaşılabilen öngörülemeyen karmaşık problemleri tek başına veya bir grup içerisinde çözebilme yetisine sahip olmak. | 3 |
7) | Profesyonel ve etik sorumluluk konusunda bir anlayış geliştirmek. | 4 |
8) | Mühendislik matematiği ve mühendislik bilimleri temellerini enerji dönüşümü alanına uygulayabilme yetisi geliştirmek. | 1 |
9) | Sürdürülebilir mühendislik çözümlerinin uygulanması konusundaki zorunluluklar hakkında anlayış geliştirmek. | 3 |
10) | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sıhhi ve güvenlikle ilgili etmenleri, üretilebilirliği ve sürdürülebilirliği göz önüne alarak arzu edilen niteliklere sahip bir sistem, parça veya süreç tasarımı gerçekleştirebilme yetisine sahip olmak. | 4 |
11) | Bir tez veya proje çalışmasının her türlü (literatür tarama, yöntem geliştirme ve uygulama, sonuçları sınıflandırma ve yorumlama, vb.) aşamasını gerçekleştirebilme |